Zoeken Vraag het forum

Ct scan

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ct scan

Hey heb een vraagje,

Ik moet volgende week een echo laten nemen van mijn hals omdat mijn klieren al maandenlang opgezwollen zijn zonder we weten waarom, en nu ik hypochonder ben, stress me weer kapot..
    nu ik heb 2 weken geleden een ct scan van mijn kaak moeten laten nemen omdat ie gebroken was. Nu mijn vraag is , is kanker makkelijk te zien op een ct scan, zouden ze iets hebben opgemerkt? Mvg

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Helaas kan ik daar ook geen antwoord op geven. Voor klieren zijn de beste onderzoeken een echo, eventueel een biopt van de klier(en) en bloedonderzoek

Reageren
    anoniem

ok dankjewel! alhoewel ongeveer 4 maand geleden heeft mijn andere dokter( dokter van mijn moeder) een echo gedaan bij hem in de praktijk en vond in mijn nek “kleine kliertjes” maar aan mijn hals vond hij niets terwijl het wel raar aanvoelde , als ik goed dooradem voel ik de lucht maar langs 1 kant komen. mijn vraag is gebruikt het ziekenhuis een meer geavanceerde echo want vond het wel raar dat hij niets vond oftewel heb ik verstaan dat het niets is dus maar kleine kliertjes. maar ik voel wel degelijk een opgezwollen hals…

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je dat met je huisarts bespreken en een verwijzing vragen

Reageren
Reageer op: Ct scan
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.