Heb legday gehad en goed en hard getraint, na tijden train ik weer eindelijk, ik heb gedoucht met warm eerst daarna lauw daarna koud water na het trainen, heb daarvoor ook gegeten en dan pas gedoucht, maar ik voel me zo moe zo kapot en me hoofd voelt alsof vrachtwagen me heeft aangereden ik vermijd licht en drukke geluiden en lig lekker in bed warm, wat is beste wat ik kan doen en wat is beste om voor volgende keer dit vermoeidheid gevoel en zware hoofd gevoel te vermijden? Ben echt uitgeput voelt het en middelmatige irritatie aan licht en geluid nu.
is ff rusten in bed een goeie optie? Zo ja? Wat nog meer en wat moet ik vermijden? Geen idee of ik bij goeie plek ben om dit soort vragen stellen. Ik zie altijd dat iedereen hier elkaar steunt en helpt dus ik dacht ik type hier ook ff voelt wel fijn ofzo.
Rustig aan opbouwen en er niet meteen volle bak tegenaan gaan.... Logisch toch dat je problemen krijgt als je een tijd niet hebt getraind en er dan vol tegen gaat
Neem wat rust maar blijf ook in beweging om de circulatie op gang te houden. Zorg dat je minimaal 2 liter water drinkt
Bedankt voor je reactie! Ik heb 2 uur lang ff geslaapt en nu wakker voel me wat stuk beter. Zware dag gehad. Neem aan morgen beter te zijn omdat morgen rustdagje is.
En misschien even met een trainer overleggen hoe je je training het beste op kunt bouwen.
Dan voorkom je dat je iedere keer stuk gaat en daardoor weer een stapje terug moet doen.
En je kunt ook even vragen wat je qua voeding kunt doen om je lichaam te ondersteunen bij het herstel na een training.
Op een cardio dag is die behoefte anders dan na een krachttraining.
Ook is het handig om te kijken hoe je je trainingen verdeelt,cardio en kracht. Dan kun je een bijvoorbeeld een cardio training plannen na een krachttraining,als herstel training.
Houd daarbij rekening dat spierpijn vaak de tweede dag het ergst is, dus beter niet om en om plannen.
Een trainer in de gym kan je helpen met een schema,wat je dan gaande weg kunt uitbouwen.
Succes! ๐ช
Suzan, ik heb geen person trainer, het is gwn dat ik na een stress volle en moeilijke periode weer ben begonnen met trainen. Heb veel aan me hoofd gehad en slechte ritmes gehad met slapen en nu begin ik ff alles goed te makwn met sporten, goed te slapen en gwn niet denken aan alle ellende en negative! Ik ga ook straks ff wandelen dat is ook goed voor je lichaam en je hoofd. Ik zit ook te denken dat ik gwn cardio dag ga plannen, ook lekker goed voor je zelf en je hoofd bedankt! Bedankt voor jullie reacties ๐
Je hoeft ook geen personal trainer te hebben hoor.
Gewoon een trainer die in de sportschool werkt kan je hier ook mee op weg helpen.
Ja ik snap Suzan, maar van me hele bericht ga je nou echt daarop reageren ๐ ๐ En ja ik snap wat je bedoeld en dat je het goed bedoeld. Maar persoonlijk hoef ik geen personal trainer.
Volgens mij reageerde ik op je eerste bericht waar jij zegt dat je brak bent nadat je ongetraind voluit bent gaan trainen.
Ik zeg nergens dat je een personal trainer nemen moet,ik raad je alleen aan om eens advies te vragen,omdat je blijkbaar niet zo handig traint.
Dan voorkom je dat dat weer gebeuren gaat.
Maar jij leest een beetje selectief.
Doe het lekker op je eigen manier,maar ga dan niet weer piepen als je na een training niet lekker bent.