John (moderator)
13 december 2016 om 15:56De testen in België zijn prima hoor. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het enige wat ze wel zagen in mijn urine en swab waren toename van witte bloedcellen en epitheelcellen dat kan te maken hebben met de ontstoken cyste.
Als je partner vergelijkbare klachten heeft, zou het toch raadzaam zijn om een test te laten doen. Ik weet dat dat gezien de omstandigheden moeilijk is, maar het zou ook een “gewone” bacteriële urineweginfectie kunnen zijn.Nika13 december 2016 om 16:16Kan lgv ook zonder klachten verlopen? Komt het Veel voor? Dacht dat het vooral onder homo’s was of ben ik daar verkeerd in? Kan je dit bij de gyn ook laten testen of? Want het kan wel nare gevolgen hebben lees ik zo? Met dank
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 16:54LGV komt inderdaad niet zo vaak voor en verloopt nooit zonder klachten.
Reageren
Lees hier alles over LGV:
http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Professioneel_Praktisch/Richtlijnen/Infectieziekten/LCI_richtlijnen/LCI_richtlijn_Chlamydia_trachomatis_en_lymfogranuloma_venereumNika13 december 2016 om 16:57Oef dat stelt me toch al een beetje gerust ergens … kan je een bacteriele urineweginfectie dan ook overdragen op je partner?
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 17:03Uiteraard kan dat. Het zou theoretisch zelfs een gevolg van de ontstoken cyste kunnen zijn.
ReagerenNika13 december 2016 om 17:03Kan dit ook gepaard gaan met afscheiding? Sorry voor mijn vele vragen mr ik probeer antwoorden te krijgen ik loop hier al mee sinds half september bij dokters en gyn en nog steeds geen Beterschap vandaar ….
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 17:13Dat zou ook kunnen.
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 17:14Misschien is het goed om eens voor een second opinion naar een andere gynaecoloog te gaan in een academisch (universitair) ziekenhuis…
Reagerenanoniem13 december 2016 om 19:39Heb je wel je bloed laten testen op alles wat niet via urine en swab te testen is? hepatitus/syfilis/hiv??
ReagerenNika13 december 2016 om 20:04Ben bij 2 verschillende geweest waarbij 1 een gekend diensthoofd … Dus ik kan alleen maar hopen dat ze me serieus genieg nemen … Het beheerst op het moment heel mijn leven zowat al veel afgevallen en slapen lukt ook niet meer. Vrijdag nog eens horen wat de opties zijn en hopelijk wat duidelijkheid nu! In ieder geval hartelijk bedankt voor al de antwoorden al! Mvg
ReagerenNika13 december 2016 om 20:07Ja uiteraard was allemaal negatief van de persoon ik kwestie ook heeft de resultaten laten zien …
ReagerenNika13 december 2016 om 20:13Het doet alvast deugd dat ik er hier met iemand over kan praten bedankt. Hoop dat ik snel geholpen kan worden! Heel mijn leven hangt hier vanaf!
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 20:38Je moet er vrijdag vooral zelf voor zorgen dat je serieus genomen wordt. Je moet je niet laten afschepen. Opnieuw bloedonderzoek laten doen naar alle ontstekingswaarden en eventueel een nieuwe echo of een scan laten maken. Laat vrijdag even weten hoe het is gegaan.
ReagerenNika13 december 2016 om 21:21Ga ik zeker doen! Zou het mss ook herpes kunnen zijn? We hebben allebei (ik en mijn partner) wel een tijdje geleden met koortslip rondgelopen (nogal vrij hevig) kan dit door orale seks te hebben herpes genitialis worden dan?
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 21:43dat zou zeker kunnen, maar ook kan dat zo natuurlijk niet beoordelen. Maar de gynaecoloog zou dat eigenlijk wel herkend moeten hebben. De klachten die jij hebt zijn veel te zwaar voor een herpes infectie
Reageren