Wie heeft er een enkelarthrodese gehad?

Hoi, ook ik heb een automaat en met de walker gereden. Korte stukjes gingen prima bij langere kreeg ik wel kramp in mijn been walker is toch een heel gevaarte. Maar ik heb hem toen uitgedaan en weer aan als ik de auto uit moest dat ging eigenlijk prima!

Probeer sinds deze week na 14 weken gips en 3 weken walker, om zonder walker te lopen. Dit valt wel tegen hoor veel vocht in mijn enkel en snel vermoeid bij fietsen en kracht zetten gaat mijn hele been na 10 minuten trillen spieren zijn erg verslapt.
    Hoe zijn jullie etvaringen met de fysio wat voor oefeningen hebben jullie gekregen en hoe werden die opgebouwd?

Reageren

Hier midden december 25 talonaviculaire en subtalaire artrodese gehad na 9 jaar pijnklachten (heb veelvuldig mijn rechtervoet omgeslagen). Ik stelde operatie uit omdat ik mezelf te jong vond om gewrichten te laten vastzetten (ben 42 nu...
    8,5 weken gips, waarvan 2 weken steungips en nu 3 weken stevige wandelschoenen (arts is geen voorstander van walker boot). Laatste week ervaar ik enorm veel progressie. Fietsen en zwemmen gebeurt dagelijks en beter en beter. Als ik ga zwemmen, verplicht ik me ook om per gezwommen lengte, een lengte gestapt te hebben. Nu zit ik op 24 lengtes zwemmen en stappen. Daarnaast ook 3 keer per week nr kine die het niet laat om eens stevig te trekken of te duwen... (niet telkens pijnvrij). Ik gebruik sinds deze week geen kruk meer...
    Zelf zo blij om eindelijk geen pijn meer te ervaren zoals voordien en terug meer vrijheid te voelen. Ik kijk al uit nr komende zomer! Ik wens jullie allemaal mijn traject toe...

Reageren

Hoe gaat het nu met jou Ineke? Heeft de operatie bij Ocon je geholpen?

Reageren

Hallo, ik heb 19 jr geleden een artrodese gehad van het bovenste spronggewricht nav autoongeval en complexe breuk van mijn enkel. Dit ging 19 jr goed en toen kreeg ik vorig jaar weer pijnklachten in de voet. Bleken 3 gewricht te zijn versleten dus ik kwam in aanmerking voor triple artrodese onderste spronggewricht. Operatie is goed gegaan, vond het wel erg pijnlijk. Na 3 weken bij gipswissel bleek ik een wondbacterie te hebben en moest diezelfde avond weer geopereerd worden. Nog week in het ziekenhuis gelegen en toen nog 3 mnd dubbele dosis antibiotica. In totaal 9 weken gips gehad, toen nog 4 wkn de walker en nu nog altijd aan het revalideren.
    Ben nu 8 maanden verder. Vind het een erg pittig traject. Lopen gaat op en af. Kan wel weer zonder krukken lopen maar mank nog wel. Ben ook drukdoende om de juiste schoenen te vinden waarmee ik het prettigste kan lopen.
    Maar men zegt dat ik geduld moet hebben en dat het goed komt, dus daar houd ik me aan vast.
    Gr Peggy

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Wie heeft er een enkelarthrodese gehad?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe