Hoi Peter,
Ik heb daar geen problemen mee, vanaf het begin niet.
Kreeg wel de tip van de arts ,om de eerste 4 weken bergschoenen te dragen ivm de steun, daarna xsensible schoenen, vraag het aan de fysio, die kan therapie geven, en tips hiervoor,
Ook kreeg ik van de gipskamer ,het advies om je tenen te bewegen ,toen ik in het gips zat, doe ik nu nog..
Span je de spieren goed aan.
Wel fijn dat het verder goed gegaan is..
Dank
Xsensible schoenen draag ik ook
Wellicht belast ik nu iets teveel
Golf veel en loop ook al 9 en 18 holes
Ik heb eveneens fysio, specifiek voor de kuiten
Ik zal wellicht geduld moeten hebben
Maar niet zo mijn aard😏
Hey allemaal,
Ik heb alle berichten gelezen uit het forum, wat een verhalen zeg!
Ik heb 3,2 jaar geleden een motorongeluk gehad waarbij ik mijn talus verbrijzeld en geluxeerd heb gehad.
Dit is genezen maar na 3 jaar is en 6 operaties heb ik nog steeds elke dag pijn.
Mijn voet staat een beetje in een spitsvoet en op +/- 100 graden natuurlijk vast met vele lichamelijke klachten als gevolg.
Ik ben nu 34 en kan nog geen 10 minuten lopen zonder daarvoor extreem te boete.
Omdraaien in bed met een deken op mijn enkel word ik wakker van.
Dus het voelt echt als een blok aan mijn been…
Na 2x een second opinion ben ik nu in het AMC aangekomen, daar hebben ze eerst een OCD haard verwijderd, maar helaas geneest het bot daar niet meer in de enkel.
Heb nu nog maar een optie en dat is de enkel vastzetten.
Ik vind dit mega spannend en ben bang dat ik de foute keuze maak vooral met alle ‘negatieve’ verhalen.
Raden jullie het aan?
Welke sporten kunnen jullie nog uitoefenen? (Ik fitness en wandel graag)
Zijn er ook nog andere schoenen die aamgeraden worden?
Graag hoor ik jullie ervaring!
Bedankt voor het lezen.
Lieve groet Kelly
Hoi Kelly,
Ik heb vorig jaar de triple artrodese ondergaan met veel ongemak maar nu bijna een jaar verder moet ik zeggen dat het bjj mij niet voelt dat de voet is vast gezet ik kan er echt alles mee wandelen,fietsen zelfs een sprintje trekken gaat nog☺️
Ook ik draag geen speciale schoenen.het is alleen je moet heel veel geduld hebben na de operatie zit er zwelling dat duurt zeker 3 kwart jaar voordat dat verdwenen is
En ik heb goeie fysio gehad
Ik zou het u zeker aanraden succes
Groet sabina
Mijn operatie was 23 januari 2025
Vastzetten rechter enkel
Ik ben nu 4 maanden verder
Gaat met de dag stukken beter
Heb er absoluut geen spijt van
Gedoseerd opbouwen na de eerste 10 weken is belangrijk
Wandel zonder problemen al minimaal 6 km
Wel dan een zwelling, maar met compressiesokken valt ook dat mee
Kwestie van tijd en ik ben weer “nieuw”
Nogmaals, geen spijt
Wandelen, golf, fietsen
En alles zonder pijn👍
Hallo allen, ik ben in meander (Amersfoort) 14 maart geopereerd, de reden was na bmx ongeval 15 jaar geleden nu geen kraakbeen meer tussen enkel en voet.
De operatie viel mee, er is in m'n knieholte een pijnblokkade gezet waardoor de narcose geminimaliseerd kon worden en ik sneller en helderder bij kwam ook beter voor mijn diabetes. Nu goed 6 weken verder en loopgips nu. Ook heb ik been en voetlengte verschil wat aankoop schoenen lastiger en duurder maakt. Ik ben benieuwd waar jullie op lopen naar dat jullie uit gips komen.
Mvgroet
Goedemiddag
Mijn laatste bericht
Zojuist terug van Texel
23 januari geopereerd
4 april uit gips
En thans……
Ik doe en kan alles weer
Traplopen, wandelen, wandelen op strand, golfen
Geen enkele pijn meer
Ik ben er zoooooo blij mee dat ik mijn enkel heb laten vastzetten
ik heb enkel prothese geplaatst in 2018 in martiniziekenhuis in groningen
In 2010 enkel gebroken weber A, B, 4 operaties geen verbetering, Kenakort injecties, werd er resistent van . Aanhoudende pijnen , ten einde raad na overleg met orthopedisch chirurg ingreep laten uitvoeren bij Xpert clinics. Na de operatie, geen seconde pijn ,bloeding zwelling of wat dan ook. Enig irritatie was het aanhouden van de walker . Vandaag 14 juli, 3 maanden na operatie, af van de walker , rolstoel, krukken, loop mijn eerste stappen. Na 14 jaar en 10 maanden voor het eerst geen pijn. Ja okay de spierpijnen overal door 3 maanden niet belasten neem ik op de koop toe. Iedereen om me heen vind het apart, het enige wat ik gevoeld heb het verwijderen van het gips na 2 weken. Ik heb echt geen pijnen meer.
Ook niet na volledig belasten.
Ramcey
Ik ben ondertussen ook geopereerd aan triple arthrodese met platvoet. .,( rechts)
Doordat ik het laatste jaar ontzettend veel pijn had, heb ik mijn linkerknie ook overbelast. Nu ik geopereerd ben, kan ik door die zwakke linker knie niet met krukken lopen. Operatie heeft 2 weken geleden plaats gevonden. Ik ben bang voor zeer lange revalidatie
Ik begrijp van mijn chirurg van Maartenskliniek, dat ik 4 weken gips geen belasting
Dan 4 weken loopgips en dan 4 weken klomp?
Hier lees ik verschillende tijdsbestekken. Is 4 weken te kort??!!
@Jacqueline
Je kunt dat beter met je chirurg bespreken!
Dan voorkom je dat je voor jou verwarrende antwoorden gaat krijgen.
De enige die jou situatie en dossier kent, is jou chirurg en die bepaalt aan de hand daarvan het te volgen beleid.
En tegenwoordig is bij operaties toch het beleid dat hoe eerder je kunt gaan belasten, hoe eerder je herstelt.
Omdat bewegen en belasten de botaangroei en doorbloeding stimuleert.
Belasten met loopgips zal opgebouwd worden, van minimale belasting naar weer volledig. Het is niet dat er loopgips geplaatst wordten je daarmee gewoon weg mag wandelen
Goedemorgen allemaal,
Heb even een stukje terug gelezen en moet heel eerlijk toegeven dat ik het liefst alleen de positieve verhalen lees.
In oktober zal mijn bovenste spronggewricht vastgezet worden aan mijn hielbeen. Daarnaast krijg ik een kuitspierverlenging en wordt tijdens de operatie bekeken of mijn posterior pees erg beschadigd is (hier nu 2 jaar veel pijn aan sind avondje springen bij de Snollebollekes, wat overigens een supergezellig avondje was maar wat ik met deze ellende moet bekopen) , wanneer deze beschadigd is wordt deze of gehecht of worden mijn buigpezen van de 3 middelste tenen gebruikt om op de plaats van de posterior peest geplaats te worden. De buigpeez van de kleine teen wordt dan zo geplaatst dat deze de functie voor de andere 3 tenen overgenomen wordt. Hopelijk val de schade aan de posterior pees mee en is dit allemaal niet nodig. Op de MRI konden ze door de vele signalen die de pees afgeeft niet duidelijk krijgen wat ermee aan de hand is.
Mijn kuitspier moet verlengt worden omdat deze te kort is en mijn voet in de verkeerde (platvoet)stand trekt.
Ik wordt volgende week 44 jaar, vind dit alles enorm spannend en begin met de dag dat de operatie dichterbij komt het steeds spannender worden.
Ik weet dat dit ook niet langer kan en ik. Eigenlijk geen keus meer heb dus ik ga er voor de volle100% voor.
Ik heb 1 voor mij best belangrijke vraag; loop je ook zichtbaar anders na zo’n operatie? Of zie je hier geen verandering in na herstel?
Groetjes Mirjam
Ps: fijn dat deze topic bestaan.😊
Hoi Mirjam,
Ik ben nu een jaar geleden geholpen aan een triple atrodese.
Ik kan echt alles weer en loop ook normaal
Ik kan op slippers lopen blote voeten lopen
Ik loop in het bos makkelijk ongelijke paden.
Aan mij merk je niet dat de voet vast gezet is.
Succes straks met de operatie
Gr sabina
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!