Wie heeft er een enkelarthrodese gehad?

Hoi Jantine,
    De foto's die gemaakt waren zagen er goed uit
    ik heb voor 4 wk loopgips gekregen maar wel afneembaar gips dus in huis doe ik het af.heb buiten al flink een ronde gewandeld en het gaat goed voet is wel wat stijf en pijnlijk maar dat is logisch na 14 wk gips..
    Maar ik ben positief gestemd en kan nu eindelijk gaan oefenen!
    Lieve groet sabina

Reageren

Heel goed nieuws Sabine je hebt er veel geduld voor moeten hebben. Alle succes met je revalidatie.
    Lieve groetjes Jantine

Reageren

Hoi allemaal

Er is een tijdje geleden bij mij geconstateerd dat ik artrose heb in mijn onderste spronggewricht in mijn rechter enkel.
    Ik doe nog voetbal en padel en tijdens voetbal laat ik enkel altijd intapen.

De klachten worden echter erger dus ik ben aan het onderzoeken of ik mijn onderste spronggewricht wil laten vast zetten .

Ik vraag me af wat je daarna nog aan sport zou kunnen doen ? Is er iemand die dit weet?

Reageren

3 mei 2024 enkel artrodese gehad 6 schroeven in mijn voet. Nu bijna 8 maanden verder nog geen bot aangroei te zien op de ct scan.
    Loop nu sinds 2 dagen op mijn eigen schoenen. Maar pijnlijk moet natuurlijk wenen. Over 3 maanden weer terug komen en weer in de scan.
    Denk dat het dan weer een operatie wordt en donor bot bijplaatsen.
    Ben 57 jaar en geholpen in de Maartenskliniek.
    Het is mij in ieder geval tegen gevallen. Maar ja geen bot aangroei wat doei je er aan.

Reageren

Hoi,
    Vraagje voor een vriendin van mij: zijn er mensen die al een artrodese hebben gehad en kunnen vertellen hoe autorijden hen nu af gaat?
    Het gaat in het geval van die vriendin om de linkervoet en ze heeft zelf een "scĥakel-auto".
    Automaat zou een optie kunnen zijn, maar als ze haar auto zou kunnen blijven gebruiken, heeft dat wel de voorkeur

Reageren

Hoi Suus,

Autorijden is geen probleem.
    In een automaat of schakelauto kan je gewoon rijden na een triple.atrodese
    Gr sabina

Reageren

30 MEI 2023 triple arthrodese gehad UZ Gent 8 weken gips , nadien 6 weken walker boot , ik heb RA , op 15maart 2024 de vijzen en plaat verwijderd , lopen met kruk voor steun , geen conditie , ik kan niet ver wandelen , moet rusten heb nog steeds pijn in de linker voet , geen gevoel in twee tenen die omhoog staan , MRI , en botscan , blijkt dat ik ontsteking heb door overbelasting , terug walker boot voor 3 maanden , en infiltratie in de voet voor de pijn , gebruik ook sterke pijnstiller als ik weg ga , op controle de chirurg niet gezien enkel arts in opleiding , Kine is stopgezet , ik werd ook niet opgevolgd ,hoe het lopen nu gaat heb ik terug afspraak gemaakt in UZ Gent , heb de indruk dat ik een nummer ben , ik ben nu 74 jaar had mijn leven die nog rest anders voorgesteld , ik weet niet of dit nog goed gaat komen
    Veel sterkte aan allen die deze ingreep nog moeten ondergaan

Reageren

30 MEI 2023 triple arthrodese met gescheurde pezen gehad UZ Gent 8 weken gips , nadien 6 weken walker boot , ik heb RA , op 15maart 2024 de vijzen en plaat verwijderd , lopen met kruk voor steun , geen conditie , ik kan niet ver wandelen , moet rusten heb nog steeds pijn in de linker voet , geen gevoel in twee tenen die omhoog staan , MRI , en botscan , blijkt dat ik ontsteking heb door overbelasting , terug walker boot voor 3 maanden , en infiltratie in de voet voor de pijn , gebruik ook sterke pijnstiller Tradonal, alsik weg ga , rug pijn is er ook bij gekomen , warme gezwollen voet , en pijn in de enkel . De rechter voet is overbelast , het is moeilijk om een afspraak te krijgen op.ORTHOPEDIE wachttijd 3 maanden , of langer
    Ook steunzolen voor de tenen die misvormd geworden zijn door de reuma , op REUMATOLOGIE word niet naar de voeten gekeken ! heeft iemand ook,deze problemen want ik begin de moed te verliezen
    Graag had ik het gehoord
    Gr Annette

Reageren

10 jaar geleden moest ik ortopedische schoenen gaan dragen ivm scheefstaande versleten rechter enkel.
    Operatie werdt afgeraden ivm scheve enkel.
    Nu 10 jaar later krijg ik toch steeds meer pijn aan de hele enkel en ook achter op de hak en voet.
    Zie erg op tegen de operatie want de enige optie was vastzetten en lang revalideren.
    Heeft iemand nog een positieve ervaring ipv negatief nieuws.
    In ben onder behandeling bij de Sint maartens kliniek nijmegen.

Reageren

Hoi Tiny

Ik heb afgelopen juli een triple atrodese ondergaan alles zat tegen.
    Een ziekemhuis bacterie tussendoor nog gevallen scheenbeen gebroken dus uiteindelijk 16.wk gips..maar nu weer wat maanden verder loop ik zonder pijn heb me werk weer volledig opgepakt (27 uur)kan weer km wandelen.
    Dus ik ben positief gestemd ik raad het ook iedereen aan mocht ik het nog een keer overkomen zou ik het zoweer doen.
    Ik kan gewoon normale schoenen aan ik loop op onverharde wegen bospaden enz.ik kan het allemaal en ik ben reuma patiënt
    Ik zou ervoor gaan succes
    Gr sabina

Reageren

Al mn 9 de operatie ...4x stafylokokken bacterie terug in enkel ...2x botvtransplantatie en nog n grote ellende...n tripple artrodese...extreem veel pijn en overweeg nu echt om mn voet eraf te halen want na inmiddels 2.5 jaar ellende...baan kwijt ..alles kwijt ...door de eeuwige operaties in ziekenhuis ben ik er klaar mee

Reageren

Ohh dat is minder goed nieuws tjonge wat een pech heeft u dan gehad.
    Sterkte ermee

Gr sabina

Reageren

23 januari 2025 enkel laten vastzetten.
    Bij de Bergman Kliniek in Naarden.
    Het bovenste sprong gewricht
    Al jaren pijn bij lopen.
    De operatie is prima gegaan.
    Nu 10 weken verder en gisteren gips verwijderd.
    De laatste weken met gips deed ik al bijna alles weer.
    Grasmaaien, golfen etc
    Mijn eerste ervaringen nu na 1dag zijn top.
    Nog steeds geen pijn en lopen gaat met het uur soepeler.
    Dus al met al een positief gevoel en zie de toekomst positief tegemoet.
    Kleine kanttekening; 10 weken gips is best lang, maar vergankelijk.

Reageren

Vorig jaar 25 april tripple Atrodese gehad, 12 weken gips gehad, 6 weken onbelast, 6 weken belast, toen het gips eraf ging, was ff wennen, maar ging erop staan, geen pijn meer, op advies van arts, xsensible schoenen dragen, 1X fysio gehad, rustig opbouwen, steeds verder lopen, nu na 1 jaar, niets geen klachten meer. Weet dat het een heel traject is, maar zou het zo weer doen..

Reageren

Vraag aan Nelly
    Op 23 januari mijn enkel laten vastzetten
    Meegevallen
    Wat ik wel ervaar
    Als ik gelopen heb en ga zitten, is nadien mijn enkel wel stijf en duurt het weer even alvorens lopen weer makkelijk gaat
    We hebben het dan over laat zeggen, de eerste 30 meter
    Heb jij dat ook zo ervaren
    Zo ja, werd dat snel beter
    Ook last van mijn kuiten
    Die hebben toch 10 weken niet veel gedaan
    Verder zeer tevreden tot nu toe

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Wie heeft er een enkelarthrodese gehad?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe