Galblaas eruit….nogsteeds koliek aanvallen

Ik heb in 2019 mijn galblaas met spoed moeten laten verwijderen, had tussen de 15 en 20 hele actieve stenen. Had om de paar minuten koliek aanvallen. Galblaas verwijderd, na de operatie kreeg ik koorts. Een student verpleegkundige stopte me vol met koortswerende middelen en voelde me beter, dus lekker naar huis.
    Volgende dag weer koliekaanvallen, nog ergere bewegingsdrang en geelzucht. Steentje klem in de galwegen, weer ziekenhuis opname. Steentje verwijderd met 2x een ERCP, bleek achteraf een aandoening aan mijn slokdarm te hebben wat ze me nooit verteld hebben.

Nu 6 jaar later weer hevige koliekaanvallen, met de ambulance naar een andere ziekenhuis gebracht. Weer ERCP, weer mislukt. Hebben ze me opnieuw geopereerd bleek er nog een restje galblaas te zitten die opnieuw actief is geworden en 3 stenen had aangemaakt waarvan 2 in mijn galwegen terecht waren gekomen.

Echt super slordig van het eerste ziekenhuis!

Reageren

In mei 2022 is mijn galblaas verwijderd nadien nog altijd kolieken gehad tot februari 2023 ik onder de mri moest gezien dat ik galstenen had dus verwijderd in mei 2024 weer een koliek weer binnen in de kliniek dan hebben ze gruis verwijderd in juli 2024 teug Eén koliek dan zagen ze dat het kanaaltje helemaal toe zat dus helemaal uitgekuist dus pillen gekregen nursofalk omdat ik zogezegd te vlug Galle aanmaakt in maart heb ik al terug een koliek had en als je er over spreekt met de dokter krijg je toch geen antwoord er moet daar toch een oplossing voor zijn je zou er moe van worden

Reageren

2 en een halve week gal blaas er uit ieder dag beter gevoel en iets wat ik niet naar toe wou zondag weer koliek aanval en overgeven hoe kan dit

Reageren

Mijn galblaas met honderden steentjes is 10 jaar geleden verwijderd.
    Nooit geen pijn meer , maar ik kan veel dingen niet meer eten.
    Vooral suikers , stroop of honing. Rood vlees en erg vette dingen. Dan houd ik veel vocht vast en dat doet overal pijn.
    Nu sinds gisteren weer een eerste koliekpijn gehad.
    Maak mij best zorgen.

Reageren

Goedenavond,
    18 jaar geleden toen ik nog heel zwaar was en zwanger bleek ik galstenen te hebben.
    Ze hebben toen een ERCP gedaan ivm de zwangerschap.
    In oktober bevallen en in januari hebben ze mijn galblaas verwijderd
    11 jaar geleden heb ik een gbp gehad.
    Nu sinds een dikke 3 jaar denk ik last van maagzuur te hebben
    Een maagzuur remmer werkt ook.
    Sinds ruim 1 jaar lijkt het zuurbranden weer op koliek pijn van gal
    Brandende slokdarm, kramp in de kaken en een band gevoel op mijn rug net onder je bh bandje
    Maar nog steeds helpt de maagzuur remmer zakjes van de huisarts al heb ik sommige dagen meerdere keren dit per dag.
    Ik merk dat ik er nu de laatste tijd ook van in paniek raak. Is het nou gal ? Of is het nou maagzuur ….. laagste zou niet kunnen omdat ik een gbp heb gehad

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Galblaas eruit….nogsteeds koliek aanvallen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe