Zoeken Vraag het forum

Last na operatie aan de kruisbanden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lauratje

Heyhey,

Ik ben in de laatste zomervakantie geopereerd geweest an mijn linker knie vanwege een aanrijding dat gescheurde kruisbanden heeft veroorzaakt, de operatie is goed gegaan, en ik ben wakker geworden met een knie brace die mijn knie in volledige strekking houd want dat is van belang zei mijn orthopedist. Die brace mocht er al af na de eerste paar dagen. Natuurlijk heb ik gelijk de eerste week een zwelling in me knie gehad die helemaal doorliep tot me kuit waardoor het veel pijn deed met strekken. Ik heb me knie geforceerd tochte strekken maar toen heeft de “stagair” van mijn fysiotherapeut, waar ik elke dag naar toe ging na de operatie, gezegd dat ik dit niet mocht doen en het gebogen moest houden als het pijn deed. Dus ik heb geluisterd naar hem en mijn knie gebogen gehouden waardoor ik mijn knie helemaal niet meer kon strekken achteraf. Mijn knie was hrlemaal gespannen, stijf en constant gebogen. Toen ik daatna bij mijn orthopedist kwam was hij best boos ,want ik had door moeten blijven strekken. Hij heeft mij van die fysiotherapie gehaald en gezegd dat ik nu wéér geopereerd moet worden, of ik moet het zelfstandig terug tot volledige strekking brengen. Ik heb natuurlijk gekozen voor het zelf strekken van mijn knie, wat heel moeilijk verliep maar iedere dag kon ik het verder strekken. Vandaag zijn we 6 maanden verder , en ik heb mijn knie al heel erg vaak tot volledige strekking gekregen maar die dag erna is het weer stijf en gebogen (niet helemaal gebogen maar niet helemaal gestrekt). Het is niet zo erg gebogen als dat het daarvoor was, maar ik krijg het niet volledig gestrekt, maakt niet uit wat ik doe of probeer. Mijn knie gaat altijd weer terug naar een gebogen stand, waardoor ik het weer moet strekken wat iedere keer opnieuw ook pijn doet. Ik ben pas 17 en ga ook iedere dag naar school, waar ik aan een tafeltje zit, en me knie natuurlijk gebogen is. Dus na school is me knie heel erg stijf en vaak ook pijnlijk. Ik weet nou eigenlijk niet goed wat ik moet doen, en als ik naar mijn orthopedist ga dan gaat hij mij opnieuw opereren, wat ik echt wil vermijden want ik heb al teveel school gemist en ik wil niet nog een hele zomervakantie opgeven. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? 🙁

Knuff,

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou toch maar teruggaan naar de orthopeed en de opties bespreken.

Reageren
Reageer op: Last na operatie aan de kruisbanden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.