Zoeken Vraag het forum

Last van knie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb nu geruime tijd (1 jaar) last van mijn knie. Ben bij verschillende instanties geweest en word er een beetje hopeloos van, want niemand weet mij te vertellen wat er precies met de knie aan de hand is. Hieronder uitgebreid het verhaal.

Sinds vorig jaar oktober kreeg ik last van mijn knie met het strekken ervan. Elke dag als ik mijn bed uitkom strek ik even goed mijn lichaam, maar mijn linker knie blokkeerde als het ware hierin. De weken hierna werd mijn knie dikker dan de andere knie door vocht en werd het warmer dan mijn andere knie. In die tussentijds niks geks gedaan of geen bepaalde traumatische ervaring opgedaan.

Nadat ik op het internet verschillende artikelen las besloten om meer rust te nemen met mijn knie. Dus elke dag als ik thuis kwam mijn knie te laten rusten en koelen. Dit verhielp echter het probleem niet dus besloot ik tegen december naar de huisarts te gaan. Die dacht dat het probleem lag aan een ontsteking aan de slijmbeurs in de knie. Hij schreef me Diclofenac voor en zei dat als het na een aantal weken nog niet weg is terug te komen.

Helaas heeft Diclofenac niets geholpen en besloten weer hierop naar de huisarts te gaan. De huisarts heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis naar een orthopeed. Er werden röntgenfoto’s gemaakt van de knie. De röntgenfoto’s lieten niets zien gaf de arts aan. Hierna is een MRI gemaakt van de knie om te achterhalen wat het probleem mogelijk anders kon zijn.

MRI werd ruim een maand later gemaakt en de uitslag was 2 weken later. Het is inmiddels mei als ik de uitslag te horen krijg. De orthopeed gaf aan dat er niets ernstigs te zien was in de knie, maar wel dat er vocht was maar normaal bewegen zou geen probleem mogen zijn. Net tussen de MRI en de uitslag in heb ik wel meer last gekregen van mijn knie, de pijn nam toe met het bewegen en tijdens het opstaan in de ochtend. Hiervoor was het meer een irritatie, maar niet echt pijnlijk.

Op aandringen van de orthopeed naar de fysiotherapie gegaan en daar 10 sessies gevolgd wekelijks. Ze hebben gekeken met een echo apparaat naar de knie en zagen dat er vocht in en rondom de knie zat, maar dat er geen ontsteking aan de slijmbeurs te zien was. Zij konden zelf concluderen dat het waarschijnlijk iets in de knie zelf deze problemen geeft, maar weten niet precies wat. Dus hebben ze gefocust op het versterken van de knie(spier) door middel van oefeningen en tape aan te brengen aan de knie. Deze behandeling heeft de pijn iets verlicht, maar helaas nog steeds veel last van de knie.

Hopelijk is er iemand die dit leest en dezelfde problemen heeft meegemaakt, of er meer verstand van heeft en mij meer duidelijkheid weet te verschaffen. Want zoals hierboven te lezen is word ik er echt hopeloos van en weet ik niet meer wat ik moet doen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Lesley

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Trouwens extra informatie:

Leeftijd: 21
    Gewicht: 70 kilo
    Lengte: 1.93 meter

Groetjes,
    Lesley

Reageren
    John (moderator)

Vervelend als er geen vooruitgang in zit. Maar het zou toch nodig zijn om te achterhalen wat er met de knie aan de hand is.
    Ik zou je willen adviseren om bij je huisarts een nieuwe verwijzing te vragen voor een second opinion bij een nadere orthopeed in een ander ziekenhuis. Misschien de St. Maartenskliniek

Reageren
    Lesley

Ben inmiddels langs geweest bij de orthopeed en hij gaf aan dat we een kijkoperatie gaan plannen. Dit is inmiddels gebeurt op 23 februari en ben bezig met het herstellen van de kijkoperatie.

Nu bleek dat de binnen en buiten meniscus gescheurd waren en dat aan de binnenkant van de knie een stuk kraakbeen wal beschadigd was. De weken na de operatie ging het langzaam aan steeds beter met de knie. Nu kan ik inmiddels zonder krukken lopen alleen gaat strekken nog altijd moeilijk tot niet.

Nu is mijn vraag is het normaal dat een meniscusscheur niet te zien was op de MRI? En hoelang duurt het voordat ik mijn knie weer kan strekken?

Reageren
    John (moderator)

Het is inderdaad niet altijd te zien op een MRI. Een kijkoperatie bij verdenking van meniscusletsel in in feite de beste onderzoekmethode. Maar ook de meest ingrijpende natuurlijk.
    Je moet toch wel op 3-6 weken rekenen, afhankelijk van de ingreep.

Reageren
Reageer op: Last van knie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.