- MichelS6 juli 2015 om 12:26
Sinds langere tijd ondervind ik een hinderlijk iets. Het gaat over de blinde vlekken die iedereen heeft:
[url=https://nl.wikipedia.org/wiki/Blinde_vlek_(biologie)]blinde vlek wiki[/url]
Die blinde vlekken zijn hinderlijk aanwezig, alsof ze groter worden. De ruimte die ik met mijn linker oog aan de linkerkant niet zie, lijkt groter te worden, net als aan de rechterkant van het rechteroog.
En in het donker, als de ogen gesloten zijn en van links naar rechts bewogen worden dan “lichten ze op”
Kent iemand dit? Geïrriteerde oogzenuwen? Maar waarom symmetrisch?
Vitaminetekort?Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,
Michel3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 juli 2015 om 13:37De blinde vlek zelf kun je niet waarnemen. Tenzij je er een test voor doet.
Reageren
Misschien is er wat anders met je oog aan de hand. Ga naar je huisarts en vraag een verwijzing voor de oogarts.Anoniem6 juli 2015 om 13:40Dank voor je reactie,
De blinde vlek is waar te nemen door de test die op de wiki pagina staat. Daarom had ik het linkje ook in de tekst opgenomen.
Maakt dat de vraag helderder?
ReagerenJohn (moderator)
6 juli 2015 om 13:57Dat is dus ook wat ik bedoel met die test.
Een blinde vlek wordt ook niet groter. Het kan wel je gezichtsvermogen zijn dat slechter wordt.
Ook de lichte vlek die je kunt waarnemen als je je oog sluit en dan met je ogen heen en weer beweegt, heeft met de blinde vlek niets uit te staan. dat is een vrij normaal verschijnsesl eigenlijk
Reageren