Zoeken Vraag het forum

Ogen plotseling 0.5 achteruit sinds begin december 2014

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hi,

In december ben ik 0.25 rechts achteruit gegaan en ben toen begonnen met daglenzen. Begin januari had ik al het idee dat ik wat minder kon zien en ik ben net langs de opticien geweest en me ogen zijn beide achteruit gegaan met 0.5. Is dit iets om mij zorgen over te maken? Ik heb nu rechts -3.50 en links -2.75. Ik vind het best gek want ik ben 22 jaar en het is eigenlijk 5 jaar lang nooit slechter geworden. Ik heb verder geen hoofdpijn of last van mijn ogen..

ik hoor het graag!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn nogal verschillen.
    Ik zou eens naar een andere opticien gaan en de ogen opnieuw laten meten, of bij de huisarts een verwijzing voor de oogarts vragen.

Reageren
    Anoniem

Het kan zijn dat de lenzen je ogen vervormen waardoor je ogen heel snel steeds wat achteruit gaan. Dat heb ik ook gehad. Toen ik stopte met die lenzen gingen mijn ogen weer vooruit, en is mijn sterkte heel wat minder geworden. Heb nu een ander soort lenzen die dat effect niet hebben.

Reageren
    Anoniem

Dankje! ik houd het in ieder geval in de gaten..

Reageren
Reageer op: Ogen plotseling 0.5 achteruit sinds begin december 2014
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.