- Anoniem2 juli 2014 om 15:07
Ik heb vanmiddag gesport en ben nu weer thuis. Tijdens het sporten had ik nergens last van, maar nu ik weer thuis ben heb ik last van vlekken voor de ogen.
Het is vrij heftig want ik zie bijna niks. Mijn hele blikveld is verstoord. Het duurde zelfs lang voor ik de knop ;nieuw inderwerp’ had gevonden.Ik ben niet duizelig en heb ook geen hoofdpijn. Wel heb ik allemaal vlekken voor de ogen en ook een beetje van die trillende slangetjes. Vooraal die vlekken zijn vervelend want die zijn groot en verstoren mijn zicht.
Net keek ik in de spiegel om te kijken naar mijn ogen maar ik kon alleen een ongedetaileerde vlek zien wat mijn gezicht zou zijn. 🙁
Het is me overigens al twee maal eerder overkomen na het sporten. Die tweede keer duurde het meer dan een uur voor dat alles weer herstelde en ik normaal kan zien. Sindsdien is het eigenlijk goed gegaan maar nu heb ik het probleem dus weer.
Wat zou het kunnen zijn? Kan ik iets doen om het te verhelpen? Wat kan ik doen om het te voorkomen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 juli 2014 om 16:03Het kan inderdaad door de inspanning komen. Maar wel een klacht om even met de huisarts te bespreken.
ReagerenAnjo17 mei 2017 om 18:08Ik heb het jaren terug ook gehad en volgens mij kwam het meer door stress.. Kort daarna kreeg ik een hartinfarct. Na de reguliere medicatie heb ik er geen last meer van gehad. Het kan dus een vaatvernauwing zijn of een propje. Zoals de cardioloog dacht.
ReagerenD.1 maart 2022 om 12:03Hi!
Ik heb hier ook al twee keer last van gehad. @topic starter, ben je naar de huisarts geweest en zo ja, wat was de uitkomst?
Reageren