Zoeken Vraag het forum

Vlekken voor de ogen na inspanning

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb vanmiddag gesport en ben nu weer thuis. Tijdens het sporten had ik nergens last van, maar nu ik weer thuis ben heb ik last van vlekken voor de ogen.
    Het is vrij heftig want ik zie bijna niks. Mijn hele blikveld is verstoord. Het duurde zelfs lang voor ik de knop ;nieuw inderwerp’ had gevonden.

Ik ben niet duizelig en heb ook geen hoofdpijn. Wel heb ik allemaal vlekken voor de ogen en ook een beetje van die trillende slangetjes. Vooraal die vlekken zijn vervelend want die zijn groot en verstoren mijn zicht.

Net keek ik in de spiegel om te kijken naar mijn ogen maar ik kon alleen een ongedetaileerde vlek zien wat mijn gezicht zou zijn. 🙁

Het is me overigens al twee maal eerder overkomen na het sporten. Die tweede keer duurde het meer dan een uur voor dat alles weer herstelde en ik normaal kan zien. Sindsdien is het eigenlijk goed gegaan maar nu heb ik het probleem dus weer.

Wat zou het kunnen zijn? Kan ik iets doen om het te verhelpen? Wat kan ik doen om het te voorkomen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan inderdaad door de inspanning komen. Maar wel een klacht om even met de huisarts te bespreken.

Reageren
    Anjo

Ik heb het jaren terug ook gehad en volgens mij kwam het meer door stress.. Kort daarna kreeg ik een hartinfarct. Na de reguliere medicatie heb ik er geen last meer van gehad. Het kan dus een vaatvernauwing zijn of een propje. Zoals de cardioloog dacht.

Reageren
    D.

Hi!

Ik heb hier ook al twee keer last van gehad. @topic starter, ben je naar de huisarts geweest en zo ja, wat was de uitkomst?

Reageren
Reageer op: Vlekken voor de ogen na inspanning
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.