Zoeken Vraag het forum

Lichte vlekken op netvlies bij hardlopen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ron

Af en toe krijg ik felle lichte vlekken op mijn netvlies bij het hardlopen. Ik ben 57, beetje overgewicht en ik had ruim een uur van te voren een warme maaltijd genomen. Ik deed een stevige intervaltraining in het donker. Opeens zag ik een lichte vlek alsof ik in een lamp had gekeken. In ongeveer een minuut groeide die vlek tot een grote cirkel waardoor ik bijna niet meer recht vooruit zicht had. Ik ben gestopt met rennen en gaan wandelen. In een paar minuten zakte de vlek in intensiteit en verdween toen helemaal. Toen ik stopte met rennen was ik een beetje buiten adem, maar dat trok heel snel weer bij. Ongeveer een jaar geleden is me dit ook overkomen. Het is nu een half uur geleden en ik voel me nu weer helemaal goed.
    Mijn bloeddruk is wat aan de lage kant zodat ik bij snel opstaan wat licht in mijn hoofd ben. De huisarts noemt mijn bloeddruk ‘laag, maar niet te laag’.

Reageer op: Lichte vlekken op netvlies bij hardlopen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.