Zoeken Vraag het forum

herpes in het oog.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sinds 2009 ga ik naar het ziekenhuis voor mijn oog. Ik heb een virusinfectie (Herpes type I) in mijn oog en littekenweefsel waardoor ik slechter zie (overal een waas voor, begint nu ook bij links). Mijn arts zei dat ik als het een jaar weg bleef dat ik een hoornvliestransplantatie kan krijgen. Maar mijn vraag is vaak als ik naar het ziekenhuis ga moet ik voordat ik naar de arts ga waarmee ik de afspraak had met een mevrouw mee die mijn ogen test. Ze doet dan zo’n bril voor en dan moet ik nummers oplezen, en rechtsonder zie ik dan 0.8 staan of een ander nummer als ik het goed of fout heb. Soms doet ze ook verschillende lenzen voor en moet ik zeggen of het beter of slechter is voor de nieuwe lens die ze voor houdt. Daarna gaat ze met een druppel in mijn oog met een blauw lampje kijken. Wat houdt dat allemaal in en waar staat die 0.8 voor of andere nummers die ik dan zie rechts onder als ik die nummers moet oplezen?
    Zegt dat of ik een beter zicht heb of slechter? Is het +0.8 of -0.8 en is dat goed of slecht?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ze meten dus inderdaad je ogen, om te zien of je zicht slechter of misschien beter wordt. Met het druppeltje en de blauwe lamp kunnen ze beter naar het netvlies en de bloedvaatjes in je oog kijken. Wat de nummers betekenen zou je een keer aan die mevrouw moeten vragen of aan de oogarts.

Reageren
Reageer op: herpes in het oog.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.