- Anna7 maart 2018 om 21:35
Sinds mijn 8ste krijg heb ik een aantal keer per jaar last van het herpes virus rondom mijn rechteroog ( koorts lip maar dan bij het oog). de laatste jaren komt dit steeds vaker naar boven en heeft dit ook een negatief effect op mijn leven. het komt erg snel opzetten als ik last heb van stress, en dit heb ik vaak bij tentamen weken. ik krijg van de dokter een zalfje voor in mijn ogen waardoor ik wazig zie, en het virus put heel erg uit. 5 weken per jaar tentamens maken is voor mij dus altijd een ramp.
ook is het zicht in mijn rechteroog iets afgenomen door dit vaak terugkerende virus.ik heb ooit van een kennis gehoord die vroeger arts was, dat het mogelijk is hiervan te genezen door middel van een bloedtransfusie, op internet kan ik hier zo snel niets over vinden… kan iemand mij hier meer over vertellen voor ik het aan de huisarts vraag?
3 reactiesReagerenAnna7 maart 2018 om 21:36nog vergeten er bij te zetten: het zalfje Zovirax is al zo veel gebruikt, dat dit steeds minder effect heeft, de laatste keren heb ik een medicijn kuur gekregen van de huisarts, zelfs toen hield het nog 10 dagen aan
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2018 om 21:38Dat is met een bloedtransfusie niet op te lossen. En ik denk ook niet dat er een arts is die dat zou doen .
ReagerenCatootje8 maart 2018 om 18:40Ik zou vooral zorgen voor een goede basis. goede voeding vooral met zo min mogelijk geraffineerde suikers. argininegrijke voedingsmiddelen als chocolade en noten beter mijden. Juist wel lysinerijke voedingsmiddelen eten.
Reageren
Daarnaast zorgen voor wat extra stofjes. Een lage dosis lysine elke dag ter preventie. bij een uitbraak een hogere dosis, verdeeld over de dag nemen. Verder stoffen als zink, magnesium, vitamine A tm E, Cats Claw, colloïdaal zilver. Op internet hier meer over te vinden.
ook zorgen voor een goede balans tussen inspanning en ontspanning. Bijtijds naar bed enzo. Ook zijn er wel natuurlijke middelen om te ontspannen.