Zoeken Vraag het forum

Oogtest in het ziekenhuis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ga al een tijd naar het zirkenhuis voor mijn oog en daar laten ze mij vaak nummer borden lezen, maar ik kom nooit helemaal uit hoeveel procent ik nou zie. De ene keer 0.6 en dan 0.8 (80%) maar de keren daarvoor had ik zelfs moeite met de eerste nummers lezen, alleen de grootste nummer 3 kon ik lezen en de mevrouw stopte maar omdat ik het echt niet kon lezen. Ook deed ze een test met verschillende lenzen maar de vorige keer dat ik hoorde hoeveel ik zag was 60% dus ik ben een beetje in de war nu. Ik krijg waarschijnlijk ook een hoornvliestransplantatie voor mijn herpes simplex keratits, maar waarom is het danzo onduidelijk want de artsen leggen het mij ook niet uit.

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik was dit nog vergeten erbij te schrijven na het nummers lezen kwam ik ook uit op -6 en -7.5. Ik kan ondertitelingen van de tv van een meter afstand niet lezen tot ik er echt dicht op zit en de computerscherm tekst ook niet als ik goed achterover zit. Personen hun gezicht zie ik van een meter of 2 alleen wazig maar hun kleur haar en trui enzovoort zie ik weer wel een beetje. Ik denk dat mijn zicht ver achteruit is dus ik wil wel zekerheid hoe goed ik nu zie.

Reageren
    John (moderator)

De verschillen in de metingen zouden veroorzaakt kunnen worden door de activiteit van de ontsteking op het moment van meten. Maar dat is dus toch een vraag voor oogarts. De volgende keer dus gewoon direct aan de oogarts vragen.

Reageren
Reageer op: Oogtest in het ziekenhuis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.