Zoeken Vraag het forum

Oogtest gedaan bij schoolarts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bianca

Hallo,

Mijn zoon van 13 had vandaag een oogtest op school. Zo’n mooie kaart met allerlei cirkels met ergens een opening.

Rechts scoort hij 1,0

Links 0,3 (0,4 was niet te doen voor hem)

Wat houd dit precies in? De schoolarts trok zowat wit weg en zei, ga zo snel mogelijk naar een opticien of oogarts. Ik ben domweg vergeten te vragen hoe slecht zijn ogen dan precies zijn… Zoonlief zegt zelf nergens last van te hebben totdat hij zijn rechteroog afdekt, maar ja kijken doe je met 2 ogen zegt hij dan. Zoon is autistisch dus heerlijk nuchter… Wie helpt ter verduidelijking? Naar de opticien ga ik uiteraard.

Dank! [blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Heel kort door de bocht: Hij ziet met zijn linkeroog niet eens de helft van wat hij met zijn rechteroog ziet . Ik zou bij de huisarts een verwijzing vragen voor de oogarts en daar eerst maar eens naar toe gaan.

Reageren
Reageer op: Oogtest gedaan bij schoolarts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.