- Sander9 november 2012 om 22:07
Onze zoon van 3 heeft een capsule Robijn vloeibare wasmiddel in zijn handen gekregen en erin geknepen. Er is toen wasmiddel in zijn ogen terecht gekomen.
Direct uitgespoeld met water (volgens aanwijzing verpakking) en huisarts gebeld. Huisarts kon niets doen…..
Ze konden alleen een afspraak maken bij de oogarts, maar dat was pas 4 uur later.
Ondertussen zoon lief met prikkende ogen die pijn doen.
Dan maar naar de ehbo in het ziekenhuis geweest.
Hier zalf in gedaan en de pijn ging al snel weg.Wat kunnen wij het beste doen als het dit weekend weer erger wordt ?
Kunnen we dan weer met water spoelen ?
Of iemand met andere tips om de pijn te verzachten ?Wat vinden jullie trouwens van de huisarts, die niets kon doen ?
Hebben huisartsen geen oogdouche tegenwoordig ?7 reactiesReagerenEmma10 november 2012 om 15:19Hai Sander, kan me voorstellen dat je geschrokken bent dat de kleine man zoveel pijn had door zo’n onnozel ongelukje. Ik ben geen arts, maar ik ben wel van mening dat je er goed aan hebt gedaan direct gespoeld te hebben en alsnog naar het ziekenhuis te zijn gegaan. Zijn de oogjes daar dan wel uitgespoeld met een oogdouche? Waarom denk je dat de pijn weer erger gaat worden? Je zou het dan eventueel zelf kunnen spoelen met behulp van een eierdopje. Gaat het wat beter met jullie zoontje?
Groet, Emma
ReagerenAnoniem7 mei 2014 om 09:01Ik zou naar het oog ziekenhuis gaan en dan goed nakijkln ik heb het zelf ook gedaan ik heb het nu zelfs maar ik heb oog DRUPPELS GEHAD.
Groetjes Toya[center][/center]
ReagerenAnoniempje 78926 september 2017 om 19:21Vandaag zat ik in de les
Plots gooit een collega van mij een soort donker geel product in mijn oog
Het doet pijn aan mijn oog en het piekt een beetje
Moet ik naar de dokter ?
Weten jullie wat hier de gevolgen gaan zijn ?
Alvast bedankt
Liefste groetjes van Anoniempje789
ReagerenJohn (moderator)
26 september 2017 om 23:27Je had je oog met water goed moeten spoelen. Als je er nog steeds last van hebt, zou je naar de dokter moeten.
ReagerenAnoniem6 juni 2022 om 16:15Ik heb perongeluk wasmiddel in me oog gekregen en het prikt. Moet ik nu langs de oogarts?
ReagerenSuzan6 juni 2022 om 16:53Lees de verpakking van het wasmiddel:
Reageren
Goed spoelen met water en bij klachten contact opnemen met huisarts/huisartsenpostJohn (moderator)
6 juni 2022 om 18:08Uitspoelen met water en als het blijft prikken even contact opnemen met de huisartsenpost
Reageren