Zeep in oog

Zeep in oog - Medische Forum - Dokter.nl

Zeep in oog

Vanochtend tijdens het douchen, pakte ik mijn Nivea Shea Butter Botanical Oil Soft Care Shower, ik weet niet waar het mis is gegaan, maar ik knijp in de fles en KLOTS, AAAAAHHH. Klodder van die zeep in mijn oog. Nog nooit zo'n pijn en brand gevoeld in mijn oog, en ik heb weleens peper en hete noodle soep etc in mijn oog gehad. Wat nu?! Ik kijk op de zeep, er staat geen waarschuwing (zoals normaal gesproken) dat ik onmiddelijk moet spoelen of naar de huisarts moet. Toch maar proberen te spoelen, maar daardoor prikte het nog meer. Dus ik durfde niet te spoelen. Huisarts gebeld, assistente gesproken: "Oh, dat is niet erg. Het prikt en irriteert, maar kan geen kwaad, anders zouden ze het niet maken" nou ja, geen afspraak niets. Geen advies. Gewoon "het gaat over" dus ik zeg: Ik keek eerder in de spiegel en in het witte gedeelte van mijn oog lijkt er een hap weg te zijn, alsof het velletje erover heen weg is, want er is een klein extra wit gedeelte, en dit zag ik nadat ik een soort klein hoopje snot uit mijn oog zag. Assistente: "Welnee, dat is niet mogelijk"

Ik heb gegoogled en zeep = een bijtende stof, maar dat ik niet durfde te spoelen zou ook geen probleem zijn volgens de assistente.

We zijn 12 uur verder, en ja het brand niet meer zoals vanochtend, maar het oog is nog wel geirriteerd. Het zeep vloog niet verdund met water in mijn oog, was een pure klodder zeep.

Iemand misschien ervaring? Hoe lang voordat mijn oog normaal voelt?

Ik zie het allemaal niet zitten, vooral doordat ik echt het idee heb dat die bijtende stof (zeep) een hap/scheur in mijn hoornvlies heeft gemaakt, waardoor er een soort extra wit stipje in het witte gedeelte van mijn oog zit.

Reageer

Lekker dan, volgens CHAT GPT:

Ja, een wit vlekje in het witte gedeelte van je oog kan wijzen op schade aan het hoornvlies. Het hoornvlies is normaal gesproken helder en doorzichtig, dus wanneer er schade optreedt, kan dit leiden tot veranderingen in het uiterlijk van het hoornvlies, zoals witte vlekken.

Hoornvliesletsel kan om verschillende redenen optreden, waaronder fysiek trauma, chemische irritatie, infecties en andere oorzaken. Als je een wit vlekje in je oog hebt opgemerkt, is het belangrijk om onmiddellijk medische hulp te zoeken bij een oogarts. De oogarts kan de aard en de omvang van de schade beoordelen en de juiste behandeling aanbevelen om het hoornvlies te herstellen en verdere complicaties te voorkomen. Het negeren van oogletsel kan leiden tot ernstigere problemen en zelfs permanente schade aan je gezichtsvermogen, dus het is essentieel om snel professioneel advies en zorg te zoeken.

"maar het interesseerde de assistente niet"

Reageer

En wat denk je nu dat er via een forum voor je gedaan zou kunnen worden?

Artsen zijn hier niet aanwezig en fysieke hulp kan er sowieso niet geboden worden.

Je had gister ook even een willekeurige opticien binnen kunnen lopen om naar je oog te laten kijken.

Daarbij denk ik dat je een beetje aan het doordraven bent. Zeep en shampoo zijn getest  of ze veilig gebruikt kunnen worden en dus in je oog kunnen komen zonder dat dat schadelijk is. Het zal waarschijnlijk prikken maar een hap uit je oog nemen zal het niet doen.

Zeep/shampoo valt daarbij niet onder chemicaliën of bijtende stoffen, dus daar geldt gewoon het advies "goed spoelen met water en niet wrijven" voor, ipv dat verhaal wat jij schrijft.

Reageer
Reageer op: Zeep in oog
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif