Ik heb sinds dinsdag hoofdpijn en pijn achter m'n ogen. M'n rechteroog is erger. Maar nu heb ik ook sinds dinsdag als ik snel naar rechts of links kijk dat ik blauwe spikkeltjes of sterretjes zie.
Dit alleen als.ik mijn ogen dus heel snel beweeg, niet als ik rustig kijk. Als ik een tijdje dit snel achter elkaar doe trekt het weg, maar komt het even later wel weer. Ik maak me dan meteen zorgen over iets ernstigs.
Neem dan even contact op met je huisarts.
Dan kan die voor het weekend bepalen of je gezien zou moeten worden en wanneer je weer aan de bel zou moeten trekken.
Ben gisteren geweest. Hij dacht aan migraine, ook omdat ik pril zwanger ben. Ik heb nog even m'n oogdruk, bloeddruk laten meten, beide waren goed. Ook omdat het op een gegeven moment na een paar keer heen en weer bewegen weg ging maakte hij zich geen zorgen dat het een netvliesloslating was.
Ik ben zelf dan wel weer een piekeraar, want ik heb die spikkeltjes nog steeds als ik heel snel naar links rechts of boven of beneden kijk. Nu zie ik ze niet als ik rustig kijk of gewoon voor me uit. Kan migraine dan zo lang duren? Hoofdpijn heb ik ook nog en ook nog steeds gevoelige ogen.
Gezien je zwanger bent, kan het hormonale migraine zijn.
En dat kan duren zolang je hormonen anders dan anders zijn.
Zelf krijg ik het van pilgebruik en dan duurt het tot de hormonen van de pil helemaal uit mijn lichaam zijn.
Oh wauw echt, ik wist niet dat dit kon. Ik heb namelijk inderdaad nog nooit zo lang hoofdpijn gehad achter elkaar. Ik durf eerlijk gezegd ook geen pijnstillers te nemen, paracetamol. Maar dit is ook niet prettig. Zag jij dan ook weleens bij die snelle bewegingen een soort van spikkeltjes? Het is niet m'n hele oog, maar iets in een hoekje. Klein, soort rondje. En dat oog is ook gewoon gevoeliger. Ik ben dan bijvoorbeeld bang voor een oogtumor of iets in m'n hersenen.
Hij zei trouwens ook dat m'n nekspieren heel vast zaten, dus ik moet maandag even naar de fysio bellen. Maar dat verklaarde volgens hem niet die spikkeltjes, dat stond er los van. Ik heb nu ook geen idee hoe nu verder, ik ben bekend met ziekte-angststoornis dus dit duurt voor mijn gevoel allemaal al te lang. Wat kan die spikkeltjes zo nu en dan wel verklaren?
Die spikkeltjes passen bij migraine en ook bij spanningshoofdpijn ,dus hoofdpijn vanuit je nekspieren.
Ik word net wakker en ik heb het nog steeds. Ik raak echt in paniek, ik ben zo bang voor een oogtumor of hersentumor..
Nu doet alleen dat oog zeer, heb verder niet echt hoofdpijn. Bij m'n slaap aan die kant is het gevoelig. Maar het is vooral die kleine sterretjes wat me dus zo bang maakt
Het zou oogmigraine kunnen zijn en het kan ook vanuit je nekspieren komen.
Maar als je je zo ongerust maakt, kun je even de huisartsenpost bellen, of morgen je huisarts.
Dan kan een arts bepalen of je weer gezien zou moeten worden of wanneer je weer aan de bel zou moeten trekken.
Maar dat maakt me juist zo bang dat je dat zegt.. Dan klinkt het alsof ik me zorgen moet maken. In die zin maak ik me altijd zorgen. Het wordt niet erger, maar ik vind die flitsjes bij snelle oogbewegingen gewoon eng. Ik heb het niet als ik rustig op of om kijk. En m'n hoofdpijn is nu wel weer terug vanuit m'n nek. Ik wil morgen sowieso de arts weer bellen, helemaal omdat ik me toch zorgen blijf maken. En ik heb oogmigraine weleens eerder gehad, alleen dat duurde niet zo lang.
Je maakte je al zorgen, daarom stelde ik voor dat je ter geruststelling zou bellen.
Niet omdat ik me zorgen maak.
Dan zou ik het anders en directer hebben geformuleerd.
Hoe meer jij nu blijft stressen, hoe meer je daar mee zelf spanningsklachten opwekt en in stand houdt.
Zou een telefoontje naar de huisartsenpost je gerust kunnen stellen, zou je het wellicht wat los kunnen laten.
Ja is ook zo. Ik val daar sneller overheen omdat ik behoorlijk hypochondrisch ben. Die flitsen zijn gelukkig ook niet erger geworden en dus alleen bij snelle oogbewegingen. En heb een online oogtest gedaan en zag gewoon alles heel goed. Maar ik maak er snel wat ernstigs van in mijn hoofd, omdat ik dit nog nooit eerder heb gehad.
Ik ben bij de oogarts geweest en deze heeft gelukkig niks kunnen vinden. Nu haal ik zelf weer enge dingen in mijn hoofd. Zo kreeg ik vanavond een kloppend geluid in m'n trommelvlies, en de dokter zag dat daar wat druk achter zat (gisteren).
Nu ben ik dus bang voor een hersentumor, omdat m'n oor ging kloppen (druk) en m'n oog flitst bij bewegingen. Was wel de andere kant.