- NENA5 maart 2022 om 15:41
Ik ben heel lelijk gevallen een maand geleden en heb een blauwe oog gehad. Die is weggetrokken binnen 2 weken. Nu heb ik sindsdien een zwarte wal onder me oog. Het gaat maar niet weg. Ik krijg steeds de vraag of ik moe ben en waarom het zwart is onder mijn oog. Ik word er onzeker van.. gaat het ooit nog weg? Zo ja, wanneer?..
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 maart 2022 om 16:39dat zal dus een bloeduitstorting zijn. En dat kan echt lang duren voordat het wegtrekt. Je kunt natuurlijk naar de huisarts gaan en ernaar laten kijken als je er ongerust over bent
ReagerenNENA5 maart 2022 om 22:48Kan ik iets doen om het genezingsproces te versnellen? Het is gewoon een donkere vlek waardoor het op wallen lijkt. Kun je specifieker aangeven wat bedoel je met lang? Maanden? Weken?
ReagerenJohn (moderator)
5 maart 2022 om 22:54Dat kan zeker weken duren. Je kunt naar de huisarts gaan. Die kan wellicht een speciale zalf voorschrijven waardoor het eerder weggaat
ReagerenNena15 maart 2022 om 21:11Is onderhand wel 8 weken niks veranderd denk je dat dokter daar een goed middel voor heeft?
Reageren
Hoe kan een bloeduitstorting zo lang duren..John (moderator)
15 maart 2022 om 21:14Hangt van de plaats af waar de bloeduitstorting zit. Dan kan wel maanden duren. En ja de dokter heeft daar iets voor
ReagerenNena15 maart 2022 om 21:23Precies onder me oog ik heb al zelf last van donkere kringen onder het oog maar door nu is het super erg het moest allang al hersteld zijn
Reageren
Kan ik die zalfjes ook zelf halen zonder na dokter te gaan? Wat raad jij mij aanJohn (moderator)
15 maart 2022 om 22:48Zoals ik al schreef: Ga ermee naar de dokter
ReagerenNena16 maart 2022 om 15:35Ik ben naar de huisarts geweest en ze gaf aan dat er niks aan te doen is en geen zalfje of iets voor is.. weet jij misschien meer?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2022 om 17:41Je zou een tube hirudoid kunnen kopen en die er heel dun opsmeren
ReagerenNena16 maart 2022 om 19:25Is dat beter dan arniflor?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2022 om 20:21Dat werkt beter en sneller
ReagerenCatootje17 maart 2022 om 12:32Je kan een natuurgenezer raad vragen. Arnica werkt op zich helend maar bij je ook lijkt het me wat riskant. Calendula werkt ook verzachtend. Je zou ook kunnen denken aan bepaalde compressen maar vraag advies.
ReagerenFlien26 augustus 2023 om 08:34