Zoeken Vraag het forum

Zwarte wallen overgehouden na blauwe oog

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • NENA

Ik ben heel lelijk gevallen een maand geleden en heb een blauwe oog gehad. Die is weggetrokken binnen 2 weken. Nu heb ik sindsdien een zwarte wal onder me oog. Het gaat maar niet weg. Ik krijg steeds de vraag of ik moe ben en waarom het zwart is onder mijn oog. Ik word er onzeker van.. gaat het ooit nog weg? Zo ja, wanneer?..

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat zal dus een bloeduitstorting zijn. En dat kan echt lang duren voordat het wegtrekt. Je kunt natuurlijk naar de huisarts gaan en ernaar laten kijken als je er ongerust over bent

Reageren
    NENA

Kan ik iets doen om het genezingsproces te versnellen? Het is gewoon een donkere vlek waardoor het op wallen lijkt. Kun je specifieker aangeven wat bedoel je met lang? Maanden? Weken?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan zeker weken duren. Je kunt naar de huisarts gaan. Die kan wellicht een speciale zalf voorschrijven waardoor het eerder weggaat

Reageren
    Nena

Is onderhand wel 8 weken niks veranderd denk je dat dokter daar een goed middel voor heeft?
    Hoe kan een bloeduitstorting zo lang duren..

Reageren
    John (moderator)

Hangt van de plaats af waar de bloeduitstorting zit. Dan kan wel maanden duren. En ja de dokter heeft daar iets voor

Reageren
    Nena

Precies onder me oog ik heb al zelf last van donkere kringen onder het oog maar door nu is het super erg het moest allang al hersteld zijn
    Kan ik die zalfjes ook zelf halen zonder na dokter te gaan? Wat raad jij mij aan

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef: Ga ermee naar de dokter

Reageren
    Nena

Ik ben naar de huisarts geweest en ze gaf aan dat er niks aan te doen is en geen zalfje of iets voor is.. weet jij misschien meer?

Reageren
    John (moderator)

Je zou een tube hirudoid kunnen kopen en die er heel dun opsmeren

Reageren
    Nena

Is dat beter dan arniflor?

Reageren
    John (moderator)

Dat werkt beter en sneller

Reageren
    Catootje

Je kan een natuurgenezer raad vragen. Arnica werkt op zich helend maar bij je ook lijkt het me wat riskant. Calendula werkt ook verzachtend. Je zou ook kunnen denken aan bepaalde compressen maar vraag advies.

Reageren
    Flien

Is het intussen weggetrokken?

hoelang heeft het geduurd?

Reageren
Reageer op: Zwarte wallen overgehouden na blauwe oog
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.