Zoeken Vraag het forum

Blauwe vlek op oogbol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • N

Ik heb aan de binnenkant van mijn oogbol een blauwerige verkleuring. Geen idee hoe lang ik het al heb mischien  2 weken nadat er iets in mijn oog heeft gezeten waarvoor ik bij de huisarts was of jaren en dat het niet zo was opgevallen.

Ik beeld mij mischien in dat ik het ook een beetje aan de andere oog heb

Ik ben bijna 30 jaar, verder gezond en fit, geen lenzen alleen een bril in de auto in de nacht, geen rode of pijnlijke ogen, geen wazig zien of zicht verlies alleen soms zie ik een of meerdere bewegende stipjes als het wit en licht is waar ik naar naar kijk. Ik voel daarnaast nog steeds een beetje dat geschraap over mijn oog als ik mijn oog dicht doe van dat wat in mijn oog heeft gezeten aan de laterale zijde van de oog (de vlek zit mediaal maar daar heb in het ook gevoeld 2 weken geleden) dat lijkt langzaam af te nemen.

Heeft iemand dat ook en gaat het ooit weg / wat kan ik verwachten?  Wat kan het zijn ? Is dit normaal en goedaardig ?

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder enig onder iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    N

Bedankt voor de reactie

Ik heb er geen klachten van… Gewoon zo laten ? Of toch even langs gaan , om met een gerust hart verder te leven ?

Reageren
    John (moderator)

ga gewoon even bij de huisarts lang en laat ernaar kijken

Reageren
    Charis

hoi n,

ik vraag me af of je al erachter bent wat er met je oog was? Ik heb het namelijk ook maar dan zelfs geel erbij…dokter ziet niks???

Reageren
    Bar

Ik heb het ook, heel erg zelfs! En op beide oogbollen.

weet iemand al meer?

groetjes!

Reageren
    Linsey

Bar, weet je al meer over jouw ogen? Ik hoor het graag! Ik heb soortgelijke plekken op beide ogen. Alvast bedankt voor de reactie. Groetjes.

Reageren
    Lien

Hoi,

Ben wel benieuwd of iemand nog antwoord heeft gekregen. Hier namelijk nog iemand en oogarts ziet ook niks? En vriendinnen/ouders ook niet als ik hen vraag, heel apart.

Hartelijke groet,
    Lien

Reageren
    R.S

Hi ik ben 23 ik heb hier al een jaar last van voor zover het mij opvalt, geen klachten overigens..

Reageren
    John (moderator)

Ga ermee naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Rianne

Ik heb dit ook en bij mij is het een kenmerk van Ehlers Danlos. Het is bindweefsel in je ogen wat iets dunner is

Reageren
    Anoniem ;-)

Ik heb precies t zelfde, heb t al jaren en t verschilt per moment hoe zichtbaar het is. Maar vgm is het gewoon bloed wat in het oogbol zit wat je er doorheen ziet schijnen.

Reageren
    Vader_van_dochter_met_blauwe_vlekken_op_het_oog

Geel oogwit, duidt op leverproblemen.
    Ben zelf ook opzoek naar waarom het oogwit er blauw uitziet. Tot nu toe nog erg weinig resultaten.

Reageren
    Vader_van_dochter_met_blauwe_vlekken_op_het_oog

Net informatie gevonden op deze website : https://my.clevelandclinic.org/health/symptoms/24766-blue-sclera

Heeft te maken met een ijzer tekort

Reageren
Reageer op: Blauwe vlek op oogbol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.