Als ik savonds buiten ben zie ik regelmatig maar 1 seconden een soort van paarse vlek die meegaat met het kijken maar ik heb hier alleen savond last van als ik buiten loop of in de auto zit ik heb verder geen klachten hierbij geen hoofd pijn ofzo ik heb wel een tijd last gehad van paniek aanvallen soms zijn het vierkanten en soms lijkt het of heel de straat paars is maar het is meteen weg is dit ernstigs?
Het zou kunnen dat je last hebt van nachtblindheid, Ga naar een opticien en laat je ogen meten.
Ik zou eerst eens naar de opticien gaan. Als daar niks uit komt, kun je altijd nog naar de huisarts of oogarts
Oke bedankt eigenlijk wel vreemd dat ik er alleen savonds last van heb als ik buiten ben en in de auto zit en overdag nooit en als ik binnen zit nooit maarja maar naar een opticien dan bedankt voor uw tijd
Het heet niet voor niets "nacht"blindheid...
Bij paniekaanvallen spelen je voeding en voedingstekorten een rol. De vele snelle suikers die veel mensen nuttigen, zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat ontregelingen kan geven in hormonen en neurotransmitters en angstklachten kan uitlokken. Ook histaminerijke voeding kan klachten geven. Daarnaast kan je tekorten hebben aan bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B C en D en omega 3.
Bij oogklachten kunnen ook tekorten aan allerlei stoffen een rol spelen, ook vitamine A en E en allerlei antioxidanten. Bloedonderzoek zegt niet zo veel over tekorten.
Ja maar het gekke is ik eet heel gezond in mijn bloed was geen tekort te zien mijn hart was goed mijn longen opticien geweest ogen waren goed de dokter zij dat het te maken had met kernen en staafjes in de ogen maar ik heb er alleen savonds last van paniek is ook zo goed als weg ik vraag vaak aan mensen of ze dit ook zien nee zeggen ze dan moet ik een mri laten maken dan
Alvorens een scan te laten maken, is het goed om dan eerst eens naar een oogarts te gaan. vraag aan je huisarts een verwijzing.
Ik denk niet dat het ernstig is. Nachtblindheid is nog steeds een mogelijkheid, ook al heeft de opticien geen directe afwijkingen gevonden.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!