- stork2 november 2017 om 07:56
Hallo,
Sinds enkele weken heb ik een drukkend gevoel rondom mijn rechteroog ( druk aan de kant van mijn neus, boven mijn oog en onder mijn oog ). Ik heb wel net een kies laten bijvullen aan die kant waar een gaatje was tot op de zenuw daardoor had ik ook veel pijn aan mijn wang ( weet niet of dit er iets te maken mee kan hebben) ook als ik in de auto zit is het alsof er een briesje wind door die oog gaat. Zicht aan die oog is perfect. Ik werk ook hele dag aan de computer maar dan zou ik toch aan beide ogen dit moeten hebben. Denken jullie dat dit komt door de computer, door de kies of door andere dingen?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 november 2017 om 08:50Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. De kies zou een oorzaak kunnen zijn. Daar zou je dan mee naar de tandarts moeten. Ik zou ook een oogmeting laten doen bij een opticien. Het kan zijn dat een oog toch iets slechter is dan het andere en eerder vermoeid raakt door de vele uren aan de computer. Als beiden niets opleveren, ga dan naar de huisarts om te kijken of je wellicht een bijholteontsteking hebt.
Reagerenstork2 november 2017 om 09:00heb de laatste tijd wel veel stress gehad zou het ook hiermee te maken kunnen hebben? heb al oogtesten gedaan en oren waren perfect kon zelf de kleinste lettertjes lezen heb ook last ervan in het weekend als ik niet achter de pc zit
ReagerenJohn (moderator)
2 november 2017 om 09:15Stress zou daar ook invloed op kunnen hebben
Reagerenstork3 november 2017 om 10:07Ik heb last van mijn oog wanneer ik achter de computer zit, ben naar opticien geweest ogen waren perfect. Wat kan ik doen tegen de hoofdpijn en drukkend gevoel in mijn oog voor de computer? Een bril kreeg ik niet omdat mijn ogen goed waren..
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2017 om 10:22Minder lang achter elkaar(max 2 uur en dan onderbreken met 15 minuten) achter de PC en de kleurinstellingen aanpassen.
ReagerenStork3 november 2017 om 10:24en hoelang moet ik dan pauze nemen want ik ga dikwijls naar buiten maar max 5 min
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2017 om 10:27dat had ik er al bij geschreven.
Reagerenstork3 november 2017 om 10:39ik denk niet dat mijn baas het goed vind als ik 2 uur extra pauze op een dag inlas 🙂 er moet toch een andere oplossing zijn
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2017 om 11:00Daar is arbo wetgeving voor hoor… en speciale computerbrillen. Ik heb ook niet gezegd dat je pauze moet houden. Maar even iets anders doen. Zorg voor een goede houding en voldoende afstand naar het scherm. Als je vaak wisselt van schermen, kan dat voor vermoeidheid van je oog zorgen. Je oog heeft dan langer nodig om te focussen. Dat kan voor een wazig zicht zorgen.
Reageren