Zoeken Vraag het forum

Drukkende pijn op ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zonnebloempje

Ik heb nu sinds ongeveer 3 dagen een drukkende pijn op mijn ogen. Soms is het er een en soms allebei. Het is vooral in de avond en soms gaat het gepaard met hoofdpijn. Ik slaap alleen wel best slecht, want ik ga elke avond pas rond 2 uur od 2.30 slapen. Ik slaap dan wel 7 of 7,5 uren, maar ben wel moe. Komt deze oogpijn van vermoeidheid? Of moet ik hiermee naar de opticien of dokter? Ik ben bang dat er iets mis gaat zijn met mijn ogen, want als er iets mis is, het zijn wel je ogen, waar je maar 1 paar van hebt.. Het is echt een drukkend gevoel en ik voel het ook aan mijn ogen als ik het aanraak. Ik ga over iets meer dan een week op vakantie en ben dus bang dat als er iets mis is, het steeds erger gaat worden. Wat kan dit zijn? Is dit normaal? Moet ik hiermee heen of hoef ik me geen zorgen te maken en moet ik gewoon een keer wat eerder naar bed? Ik gebruik trouwens wel lenzen, al voor zo’n 3-4 jaar.

3 reacties
    Reageren
    Suus

Te weinig slaap kan zeker een oorzaak zijn.
    Maar omdat het wel om je ogen gaat, zou ik er even mee naar een opticien gaan.
    Die kan je dan adviseren of een bezoek aan de huisarts verstandig is.

Reageren
    Zonnebloempje

Hoi Suus, gisteren kreeg ik ineens hele erge hoofdpijn aan de linkerkant van mijn hoofd, kan dat ook betekenen dat dat migraine was en die druk op mijn ogen gewoon een voorteken was? Want toen ik die hele erge hoofdpijn kreeg was de pijn aan mijn rechteroog weg en was hij juist heel erg in mijn linkeroog, de kant waar de hoofdpijn ook zat.

Reageren
    Suus

Hwt zou kunnen, neem even contact op met je huisarts.
    Dan kan bepalen of je alsnog even gezien zou moeten worden of wanneer je weer aan de bel zou moeten trekken

Reageren
Reageer op: Drukkende pijn op ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.