- Zonnebloempje20 juli 2025 om 23:33
Ik heb nu sinds ongeveer 3 dagen een drukkende pijn op mijn ogen. Soms is het er een en soms allebei. Het is vooral in de avond en soms gaat het gepaard met hoofdpijn. Ik slaap alleen wel best slecht, want ik ga elke avond pas rond 2 uur od 2.30 slapen. Ik slaap dan wel 7 of 7,5 uren, maar ben wel moe. Komt deze oogpijn van vermoeidheid? Of moet ik hiermee naar de opticien of dokter? Ik ben bang dat er iets mis gaat zijn met mijn ogen, want als er iets mis is, het zijn wel je ogen, waar je maar 1 paar van hebt.. Het is echt een drukkend gevoel en ik voel het ook aan mijn ogen als ik het aanraak. Ik ga over iets meer dan een week op vakantie en ben dus bang dat als er iets mis is, het steeds erger gaat worden. Wat kan dit zijn? Is dit normaal? Moet ik hiermee heen of hoef ik me geen zorgen te maken en moet ik gewoon een keer wat eerder naar bed? Ik gebruik trouwens wel lenzen, al voor zo’n 3-4 jaar.
3 reactiesReagerenSuus21 juli 2025 om 09:10Te weinig slaap kan zeker een oorzaak zijn.
Reageren
Maar omdat het wel om je ogen gaat, zou ik er even mee naar een opticien gaan.
Die kan je dan adviseren of een bezoek aan de huisarts verstandig is.Zonnebloempje21 juli 2025 om 09:26Hoi Suus, gisteren kreeg ik ineens hele erge hoofdpijn aan de linkerkant van mijn hoofd, kan dat ook betekenen dat dat migraine was en die druk op mijn ogen gewoon een voorteken was? Want toen ik die hele erge hoofdpijn kreeg was de pijn aan mijn rechteroog weg en was hij juist heel erg in mijn linkeroog, de kant waar de hoofdpijn ook zat.
ReagerenSuus21 juli 2025 om 11:13Hwt zou kunnen, neem even contact op met je huisarts.
Reageren
Dan kan bepalen of je alsnog even gezien zou moeten worden of wanneer je weer aan de bel zou moeten trekken