- henk11 juli 2017 om 21:22
Goedenavond.
Sinds de overgang van mijn lenzen naar bril heb ik vaker last van spanningshoofdpijn. Ik draag sinds 2 jaar geen lenzen meer maar een bril, helaas komt het regelmatig voor dat ik een zeurderig gevoel heb. Dit is soms 2 dagen achter elkaar en soms een week niet. Ben al diverse keren bij de fysio geweest maar dat werkt helaas niet naar behoren.
Nu las ik op internet over niet goed samenwerkende ogen (Fixatie disparatie) en nu komen enkele klachten toch wel overeen. Moeheid, zeurderig gevoel hoofd, branderige ogen. Zou ik dit kunnen hebben ?
Ben in die 2 jaar van bril dragen ook wel eens bij een opticien geweest en zelfs het oogziekenhuis, maar hier werd verder niks over gezegd. Of zijn de klachten niet oog gerelateerd ?
3 reactiesReagerenhenk11 juli 2017 om 21:23Heb ook vrij veel last van Mouches (sliertjes) en dat irriteert mij soms zo erg dat ik er teveel op ga focussen. Weet niet of daar de klachten van moeheid/hoofdpijn vandaan komen.
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2017 om 21:41Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Maar het zou door de bril kunnen komen. Een andere optie zou ook migraine kunnen zijn. Je klachten passen door ook bij… Je zou daarvoor naar een neuroloog kunnen gaan.
ReagerenAnoniem24 maart 2019 om 15:28Beste Henk,
Ik heb ook dit soort klachten (vermoeide ogen spanningshoofdpijn) weet jij al wat helpt tegen deze klachten.
Reageren