- Willem8 januari 2017 om 03:54
Ik heb iets met mijn ogen waardoor ik NIET omhoog kan kijken, of links/rechts hoog, want dan kijk ik scheel.
Derest zijn mijn ogen wel goed, Ik ga al 6 maanden lang naar dokter (6xtje, afspraak om de maand)
En nog steeds is het niet verholpen.
Eerste toen ik ging zeiden ze dat ik nog een maand moest wachten on naar andere te gaan, toen moest ik daar was wisten ze nog niet wat er was en stuurden ze me door naar een andere, waar ik nog een maand op moest wachten, toen heb ik weerr langs veel machines gezeten voor mijn ogen en dan kwamen ze met een HEEL sterk oogdruppel, die ik elke dag 2x op moest doen 4-6 dagen lang, toen ik weer ging zeiden ze dat ze nog steeds niets konden vinden dus zeiden ze dat ik een bril moet dragen voor een maandje, om te kijken of het beter zou gaan.
Ik draag mijn bril nu al 2 weken lang elke dag heledag lang, en ik merk helemaal NIKS.
Versterking zit alleen op linker oog (0,25)
Bril helpt echt met niks.Over paar dagen ga ik weer daarnaartoe, en ik wil echt weten of dit wel ooit verholpen kan worden?
Zo leven is echt heel moeilijk ik ben 15 jaar oud en elke dag als ik loop in school ik hoor mensen mij roepen van boven, en kan ze niet aankijken, ik wil echt dat dot eindelijk stopt…
Denken jullie dat er deze keer iets goeds kan gebeuren bij de dokter?
Ik weet wel dat als ze zeggen dat ik bril nog langer moet dragen, dan ga ik dat niet doen want bril helpt echt niet…
Help asjeblieft!
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 januari 2017 om 11:18Het is moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Je zult dat toch met de oogarts moeten bespreken als je er weer naar toe gaat
ReagerenAnoniem9 januari 2017 om 17:26Hallo zou u mij met iets kunnen helpen?
ik ben naar de doktor gegaan en zij heeft testjes gedaan en gezegd dat mijn ogen slechter zijn geworden qwua scheelzien, en heeft dus gezegd dat ik over 2 maanden weer naar een afspraak kan gaan, waardoor ze gaat kijken if mijn oog beter of slechter is geworden, en dan kijken of een Strabismus operatie zou mogelijk kunnen zijn.
Mijn ouders werden boos en zeiden dat ze mijn telefoon enzo zouden pakken zodat mijn ‘scheelzien’. ‘Beter’ zou kunnen worden, is dat mogelijk?
ik had al gevraagd of het kan gebeuren door het telefoongebruik, tv enzo en zij zei dat ze dat niet wist en denkt dat het niet zo is.
operatie van strabismus gaat over een operatie waar ze oog spieren/weefsel wat gaan bewegen.
dus zou het mogelijk zijn dat als ik ‘minder’ tv kijken, en telefoon etc gebruik, dat mijn scheelzien beter word?
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2017 om 17:42Ik denk niet dat met telefoon of tv te maken heeft. Â Dan zou heel Nederland scheel moeten kijken…Ofschoon veel telefoongebruik niet echt goed is voor de ogen. En zeker als de telefoon gebruikt om te gamen. Je ogen raken daar namelijk wel meer vermoeid door waardoor ze slechter kunnen accommoderen. Je zou dan daardoor dan wel iets meer scheel kunnen gaan kijken. Â Maar telefoon en TV zijn niet de oorzaak van strabismus.
ReagerenAnoniem9 januari 2017 om 17:59Dus als ik nu maar bijvoorbeeld 1 uur per dag op telefoon/tv zit, voor de komende 2 maanden, zouden er dan geen verschil zijn?
ikzelf zit op mijn telefoon best wel vaak meer dan 2-4 uren hangt ervan af, maar het is een beetje moeilijk om opeens 1 uur per dag op telefoon zitten terwijl ik gevoel heb dat het echt niet gaat helpen
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2017 om 18:07Het zou kunnen helpen omdat je ogen dan meer tot rust zouden kunnen komen. Maar zeker weten doe ik dat ook niet
ReagerenAnoniem10 januari 2017 om 07:26Nog 1 ding…
ik heb ook een schildklier aandoening, ik heb net opgezocht hoe je strabismus zou kunnen krijgen en schieldklieraandoeningen stond daar ook…
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2017 om 12:21Dat zou inderdaad kunnen…
ReagerenAnoniem10 januari 2017 om 12:25Ik heb over 2 dagen afspraak met huisarts over mijn schieldklieren, ik ga dit zowiezo aan hem vragen
ReagerenCzar10 januari 2017 om 13:13Als je ogen letterlijk scheel kijken, ik bedoel dus dat je ogen zelf echt niet goed recht staan, dan heeft dat altijd te maken met je oogspieren of zenuwen die niet goed werken. Ik heb het dan over de oogspieren aan de buitenkant van je oogbol. Daar kunnen vele oorzaken voor zijn.
Reageren
Als je veel TV kijkt of veel op een monitor staart, dan kun je last krijgen met de focussering, vaak door vermoeidheid. Dan heb je het over de processen binnen je oogbol.
Kortom, van veel TV kijken of veel gamen gaan je ogen niet scheef staan, maar het kan wel slecht zijn voor je ogen.
Bij een afwijking van 0.25 is een bril niet noodzakelijk en kan het zelfs verstandig zijn de bril weg te laten.Anoniem11 januari 2017 om 16:53Het is moeilijk uit te leggen, maar als ik omhoog kijk met mijn gesicht recht, dus bijvoorbeeld ik kijk naar voren met mijn gezicht maar kijk naar het plafond met mijn ogen, dan gaat 1 oog van mij scheel.
en ikzelf voel niet perse dat ik scheel kijk maar het doet wel pijn.
ik ben laatste tijden al minder met tv bezig enzo en ik slaap nu ook echt vroeg hierdoor (7-9 uur in plaats van 11-1) en kijk minder tv/ speel VEEL minder playstation en zit ook minder op telefoon, ik hoop dat als ik zo doorga dat het beter word, want zo ‘leven’ kan echt niet met mijn ogen, op school ook ik hoor mensen mij roepen enzo naar kan niet naar boven kijken, wat best wel jammer is.
en over 2 amanden word er besproken over een Operatie (strabismus) maar weet niet zeker of dit het gaat ‘helpen’
ik heb gehoord van ergens dat boek lezen goed is of wat anders waar je je oogspieren traint, is dat waar??
Reageren