Vaak plassen/stoelgang

Goede avond,

Ik heb sinds een tijdje SOMS last van veel aandrang/grote hoeveelheid plassen.

Soms komt dit door stress, soms na stoelgang. Ik plas dan nog een restplasje na de stoelgang, waarna ik binnen het uur weer moet gaan. Ik voel dan al bijna vlak na ik van het wc kom dat ik snel weer moet...

Ik ga gemiddeld niet abnormaal veel naar de wc, max 7x per dag, sommige dagen zelfs maar 3-4 x.

Is er een verband tussen stoelgang en urine? Ik heb het ooit wel en ooit niet? zijn het bepaalde spieren die er dan voor zorgen dat ik vlug weer moet plassen?

Reageren

Als je 20x-30x per dag moet plassen, dan moet je je zorgen maken om diabetes.
    Het zijn geen spieren die daarvoor zorgen. Er is weinig verband tussen stoelgang en urine.

Reageren

dus niks ernstig? maar het dringt soms...

Reageren

Hoeveel drink je per dag en wat drink je zoal?

Reageren

5 glazen water + 0,5l spa bruis + 1 of 2 tassen koffie + blikje cola zero + af en toe wat alchohol - cocktail of flesje bier of 2 glazen cava / wijn ( maar s'avonds dan)

Reageren

Daar zou het dan niet aan moeten liggen.

Als je er vaak (dagelijks) last van hebt, ga dan naar de huisarts en laat je urine controleren op een urineweginfectie

Reageren

urine is al gecontroleerd is in orde hoor... kan het verder geen kwaad?

Reageren

Kwaad kan het niet. Het is alleen vervelend

Reageren

valt er wat aan te doen?

Reageren

Wellicht wel. Het kan een probleem zijn dat veroorzaakt wordt door de bekkenbodemspieren. Je zou naar een bekkenbodemtherapeut kunnen gaan en de spieren laten meten. Met oefeningen zou daar dan wat aan te doen zijn.

Reageren

Welke symptomen horen nog bij bekkenprobleem? De dokter vond dit onwaarschijnlijk eigenlijk... Ze dacht meer aan een gevoelige blaas. Heb het bik warm waar niet bijvoorbeeld

Reageren

[quote]Heb het bik warm waar niet bijvoorbeeld[/quote] deze zin begrijp ik niet zo goed.
    De bekkenbodem kan een scala aan klachten veroorzaken...

Reageren

Warm weer...

Reageren

Bij warm weer is het water verbruik van je lichaam ook hoger en komt er minder in je blaas

Reageren

Is logisch maar wil toch zeggen dat er niks ernstig aan de is , of wel ?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Vaak plassen/stoelgang

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe