Home / Incontinentie / Vaak plassen
Niet perse.
Het is heel goed mogelijk, dat je in stressvolle situaties ook je bekkenbodemspieren te zeer aanspant.
Je zou er dan inderdaad vaker last van moeten hebben. Maar soms moet je het onderzoeken om te kunnen uitsluiten. Maar dat is bij jou dan al gedaan.
Ahja op die manier. Waar ik nog aan denk ik heb heel af en toe pijn na het plassen. Het is echt maar heel soms. Toen ik 16 was heb ik het voor het eerst gehad. Het duurt maar een paar minuten, een soort branderig gevoel en komt maar 1 keer om de zoveel maanden voor ?
Zou kunnen. Maar is moeilijk te zeggen zo.
Zoals gezegd: je zou je bekkenbodem kunnen laten doormeten
Beste
Intussen ben ik er ook meer achtergekomen dat ik ook wel eens aandrang heb kort na dat ik al geplast heb. Het verdwijnt wel vaak nadat ik dan iets gedronken heb of het even negeer maar dit vind ik toch ook eigenaardig?
Ook dat past wel bij een probleem met de bekkenbodemspieren.
Oke dan ben ik gerust. Ik heb ondertussen ook al valeriaan gehaald (trouwens redelijk goedkoop bij kruidvat in NL 😉 )
Bedankt.
Hallo Tandor.
Ik heb nog één kenmerk dat mij soms opvalt bij het plassen. Ik plas namelijk soms op het einde in nog enkele 'streepjes'. Hangt dt ook vast aan mijn bekkenspieren?
[quote]Ik plas namelijk soms op het einde in nog enkele 'streepjes'. [/quote] Wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb ook nog een vraagje:
Span je soms onwillekeurig je penis en perineum en billen aan?
Dat ik eerst ononderbroken plas maar op het einde de laatste straal zal ik maar zeggen onderbroken plas ( in lange onderbroken strepen : ---- ---- ----- zoiets ). En ja ik denk het wel soms onbewust...
Ik bedoel zo met die strepen ---------- ------ ---- -- Dat er nog wat "rest" urine achter komt
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!