blaas en nieren.

hallo, ik heb een chronische probleem met mijn blaas en nierbekken. ik heb vanaf vorig jaar vaak blaas onsteking gehad. en 4 keer nierbekken onsteking. telkens krijg ik antibiotica die bijna altijd moet worden verlengt. ik zelf heb het niet door dat ik blaasonsteking heb, geen pijn. wel stink mijn urine enorm. vanaf januari heb ik 3 keer nierbekken onsteking gehad. ook heb ik andere klachten zoals vermoeidheid, die niet over gaat als ik rust neem of slaap. en ik heb last van stemmingswisselingen. ik wil graag een verklaring en een andere behandeling voor mijn klachten en ontstekingen. ik reageer slecht op antibiotica (veel last van bijwerkingen) mijn dokters zeggen dat het aan mijn leeftijd ligt (18 jaar) of dat ik niet veilig en hygienish vrij (dat doe ik dus al een half jaar niet meer) ik ben radeloos. en ik ben ook bang dat ik mijn school jaar niet meer haal. ik ben nu zelfs depressief geworden van deze hele situatie. kan iemand mij alsjeblieft helpen????

Reageren

Blaasontsteking komt bij vrouwen vaker voor dan bij mannen, omdat zij een kortere urinebuis hebben en vanwege de veel grotere kans op besmetting vanuit het eigen darmkanaal. Om deze reden is het voor vrouwen belangrijk om na de ontlasting de billen nooit van achter naar voren af te vegen. Hierdoor komen bacteriën naar voren waardoor ook een blaasontsteking kan ontstaan.

Reageren

U kunt enkele maatregelen nemen om te voorkomen dat bacteriën zich in uw blaas ophopen. Zorg dat u veel drinkt. Stel het plassen niet onnodig uit, maar ga als u aandrang voelt naar het toilet. Plas de blaas helemaal leeg. Vrouwen die vaak een blaasontsteking hebben, wordt aangeraden direct na het vrijen te plassen. Bacteriën die tijdens het vrijen in de plasbuis zijn gekomen, plast u dan snel weer uit. Het innemen van cranberryproducten (bijvoorbeeld cranberrysap) kan soms helpen om een blaasontsteking te voorkomen.

Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU9a.htm

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: blaas en nieren.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe