Momenten van incontinentie

Ik was pas op mijn 13de helemaal zindelijk. En ik ben nu 28. Maar sinds dien heb ik er wel last van dat op momenten van stress of soms willekeurig ik wat druppels urine verlies. In hele uitzonderlijke gevallen is het zelfs wat meer. Dit gebeurd vooral als ik wat stress ervaar en op dat moment moet bewegen. Bijvoorbeeld bij het bukken, op mijn fiets stappen, in/uit bed gaan en andere situaties waar mijn bekkenbodem belast wordt. Dit zorgt er voor dat ik altijd moet omdenken dat ik niet te vaak naar de wc ga. En dat als ik met de auto of op de fiets weg ga dat ik niet vlak voor vertrek naar de wc ga maar 15 minuten er voor zodat mijn bekkenbodem eerst weer tot rust kan komen.

Het heeft niet een hele grote invloed op mijn leven maar het is erg vervelend dat ik zoveel rekening moet houden met hoe ik mij beweeg. Hierdoor voel ik mij soms heel oud omdat ik eigenlijk door een fysiek probleem heel erg beperkt wordt in mijn bewegingen.

Graag zou ik nog lekker onbezorgd dingen willen kunnen doen zonder dat ik mijzelf hoef af te vragen of ik het droog zal houden. Het is nooit zoveel dat het opvalt of echt geroken wordt. Maar ookal is het een druppel dan voelt het al wel nat wat voor mij mentaal het probleem alleen maar erger maakt.

Ik wil niet de overstap naar luiers maken omdat in mijn ogen het daar niet erg genoeg voor is. En dat voelt als opgeven in plaats van een oplossing vinden. Ik ben ook aan het daten en ook daarin voel ik mij best onzeker wat als ik wel een leuke partner vind dan zal dit wel een lastig punt zijn.

Ik ben op zoek naar bepaalde oefeningen of advies wat dit probleem voor mij kan oplossen op lange termijn.

Reageren

Vreemd dat je die vraag-weg al niet eerder hebt bewandeld (die 15 jaar)..
    Bekkenbodemfysiotherapie kan een goede insteek zijn. Overleg met je huisarts anders , mede gezien de reeds lang bestaande klachten.
    Luiers gaan dragen is geen behandeling. Afhankelijk van het probleem zouden medicijnen eea nog kunnen beinvloeden. Voor meer diagnostiek zou een verwijzing naar de uroloog kunnen werken!

Reageren

helaas is een bekkenbodem behandeling met goed resultaat maar voor weinigen weggelegd
    en bovendien helpt dat bij mannen al bijna helemaal nooit , en medicijnen helpen eigenlijk ook nooit want daar worden de klachten over het algemeen alleen maar erger van
    ik had precies dezelfde problemen en ik heb er gewoon voor gekozen om luiers te gaan dragen

Reageren

Ik ben er ooit wel voor naar de huisarts geweest en die kwam met dat ik last heb van een overgevoelige blaas. Met als advies niet te vaak naar de wc te gaan en te zorgen om voldoende te blijven drinken.

Eerder had ik erg last van dat mijn blaas continu aangaf dat ik naar de wc moest waardoor ik amper nog wat dronk omdat wat er niet in ging hoefde er ook niet uit. Sinds dat huisarts bezoek probeer ik goed door te blijven drinken en niet te vaak naar de wc te gaan. Wat het stukje overgevoelige blaas voor een groot gedeelte heeft opgelost. Maar toch merk ik dat ookal de incontinentie beter gaat het nog steeds niet is waar ik het wil hebben.

Het is voor mij alleen nooit echt zo groot probleem geweest om nogmaals naar de huisarts te gaan. Omdat het meestal wel goed is en als ik wat verlies het heel weinig is. Maar op dit moment ben ik op zo'n leeftijd dat ik niet langer wil manoeuvreren om de lastige dingen in mijn leven heen maar ze gewoon rechtstreeks wil aanpakken.

Reageren

ik had dat ook , ik ben gewoon luiers gaan dragen , maar nu ben ik wel helemaal incontinent

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Momenten van incontinentie

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe