Blaasprobleem

Hallo allemaal,

Ik ben een (jonge)man van 37 jaar en nieuw hier. Ik heb me hier aangemeld om wat meer info te verzamelen over mijn "klachten".

Een maand of twee geleden had ik ineens een krampachtig gevoel in de blaas. Dacht "dat gaat wel weg". Ging ook weg maar een paar dagen later was het terug. Plas naar de dokter gebracht. Onderzocht, geen byzonderheden gaf de assistente aan. Een zeer minimaal spoor van bloed zat er in, niks verontrustends zei ze. Ik was er toch niet gerust over dus die week nog een keer plas weggebracht en gezegd dat ik het nogmaals onderzocht wilde hebben. Er werden geen afwijkingen gevonden.
    Verder hoefde ik er niks aan te doen als de klachten weg waren.
    Nu kreeg ik afgelopen vrijdag weer een soortgelijke drang om te plassen. Na een dag was het weer weg. Maandag weer plas meegenomen en HA laten kijken.
    Plas gaf geen afwijking.
    De HA verwees me door naar de uroloog waar ik volgende week terecht kan.

Ik heb tussen de "klachten" geen last gehad. De klachten bestaan voornamelijk uit aandrang en een beetje kramp net boven het schaambeen. De laatste dagen van de kramp stonk de urine wel erg.
    Het is verder niet zo dat het echt pijn doet.
    Bij controle heeft de HA overal gevoeld en gedrukt. Net boven het schaambeen was het een minder prettig gevoel. Maar volgens mij heb ik dat altijd gehad. Ik kan het niet echt kwalificeren als pijn.

De HA gaf aan dat het mogelijk om een poliep gaat. Nou als je dan gaat googlen wordt je echt niet vrolijk!

Kan het zijn dat zo'n uricult geen afwijkingen geeft en dat er toch sprake is van een blaasontsteking?
    Kunnen blaasklachten ontstaan door bijvoorbeeld ineens veel frisdrank te drinken terwijl je dat nooit doet?

Heeft iemand soortgelijke klachten of een idee wat het zou kunnen zijn?

Reageren

Aanvullend onderzoek heeft geen afwijkingen aangetoond en er is geen indicatie voor uitgebreid aanvullend onderzoek blijkens het beleid van de huisarts.
    Op dit moment is afwachten wellicht het juiste.

Tip: houd een dagboekje bij met de klachten die mogelijk terugkomen, en bereid het bezoek aan de uroloog dan goed voor zodat eventuele klachten serieus worden genomen, of laat je uitleggen dat er mogelijke psychosomatische componenten onderdeel van het ziektebeeld uitmaken.

Reageren

ik denk dat het goed is dat je inderdaad naar de uroloog gaat.
    je zal dus even moeten afwachten.
    laat je horen wat hij zei?
    sterkte Brenda

Reageren

Nu ik zelf een beetje aan het drukken en voelen ben gegaan kwam ik er achter dat de pijn verder naar voren zit dan het schaambeen. Het lijkt wel of de spier die aan het schaambeen zit overgevoelig is. Als ik er op druk valt het wel mee maar het blijft redelijk lang daarna een drukkend gevoel dat ik eerder als blaaspijn ervaarde. Ik heb overgewicht en een buik. Misschien dat dat er mee te maken heeft. Aan sport doe ik ook niet.
    De klachten lijken een beetje overeen te komen met bekkeninstabiliteit, dacht dat alleen een vrouwenklacht was.

Reageren

Obesitas gaat gepaard met allelei kwalen en klachten. Gewichtsverlies verhelpt veel van deze lastige kleine kwaaltjes. Er zit dus niets anders op dan eens echt aan je gezondheid te werken als je wilt dat deze kwaaltjes over gaan, en als je wilt dat het niet langzaamaan steeds erger wordt.
    Maar ja, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Met pijnstillers en andere behandelingen kun je een heel eind komen, en dan hoef je ook zelf niets te doen. Een beetje cynisch misschien maar ik wil graag duidelijk zijn.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Blaasprobleem

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe