xerostomie

hallo ik heb zeker al 10 jaar xerostomie, om gek van te worden, mijn speekselklieren werken in de mond niet meer, zijn er hier meerdere die dat hebben.
    ze kunnen er niks aan doen, en wat je eraan kunt doen om het ff te verhelpen heb ik allemaal al gehad.
    ik slik citrolopram 40 mg voor depressie maar neem ik het in de ochtend dan de mond nog droger en brandender, dus ga weer terug naar de avond
    ik zit er zelfs aan te denken om euthanasie te gaan doen, hier is niet mee te leven

Reageren

Ik zou maar eens een serieus gesprek met je behandelaar/ arts aangaan hierover.
    De droge mond komt in 1 op de tien gevallen voor als bijwerking van het middel Citalopram.
    Dus overstap naar een ander middel misschien?

Reageren

Bedankt dat zou wel is kunnen kloppen want als ik het in de ochtend neem dan heb ik het de hele dag, nu in de avond nog wel maar minder daarnaast heb ik ook nog pds en lactose rn fructose intolerantie, en aangeboren essentiele tremoren wat samen met het klinefelter syndrome zat
    Is toch geen leven meer
    15 juni heb ik afspraak bij huisarts

Reageren

Hallo beste Maarten,
    Zojuist ontdek ik pas dit forum, omdat ik hetzelfde heb als jij. Graag wil ik jou een hart onder de riem steken.
    Oftewel; Ik hoop zo voor jou dat het jou een beetje sterkt dat ik je helemaal begrijp.
    Mag ik je toch een tip geven over iets dat mij altijd hielp? Duindoornbesolie. Te koop bij de Online Drogist.... In winkels zijn ze veel duurder. Online kost een doos van 60 capsules 20 euro.
    Is het het proberen waard Maarten? Door jou denk ik weer aan Duindoornbesolie, dus jij hebt mij, zonder dat je het wist, enorm geholpen. Ik ga het morgen direkt kopen en gebruiken.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, zodat voor jou de zon weer gaat schijnen. Jouw bericht greep mij enorm aan. Vandaar mijn drang om op jou te reageren. Ik wens jou heel veel vertrouwen in de toekomst, want dat houd ik ook. Elk mens is anders en hoe mooi zou het zijn als die duindoornbesolie jou zou kunnen helpen.
    Ik moet 10 juni naar een kaakchirurg. Ik wens jou heel veel succes 15 juni a.s. Laat je weten hoe het is gegaan?
    Warme groet, Marina.

Reageren

Het ligt niet alleen daaraan heb terug gekeken en heb in 2015 bij het speekselkliniek in bunsschoten een speekselonderzoek gedaan en daar kwam al geen speeksel meer uit de klieren.
    Met de citrolopram ben ik in 2019 gestart
    Dis wat is dan wijsheid, en ben overgevoelig voor medicijnen
    Dan is het toch uitzichtloos lijden

Reageren

Hallo Marina, nou dat zou wat zijn loop eral 11 jaar mee, en wordt steeds erger want je staat ermee op en naar bed, de meeste snappen niet wat het doet met je. Ik weet wel dat het uitzichtloos lijden is dus is niet vol te houden zo nog jaren met alles wat ik er nog bij heb.
    Ik ga het morgenvroeg kopen en proberen
    Dank je wel en hou je op de hoogte, een lotgenot zou fijn zijn
    Misschien kunnen we elkaar via de mail op de hoogte houden

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: xerostomie

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe