- Sanne9227 oktober 2019 om 21:03
Hoi allemaal,
Ik heb geen groot probleem, maar vervelend is het wel. Ik heb al 2 jaar last van kapotte lippen. De oorzaak is dat ik er elke dag enorm aan loop te pielen. Hierdoor geneest het niet en blijft het steeds rood, kapot, gescheurd en droog. Als ik een velletje voel moét ik er gewoon aan zitten. Elke ochtend wordt ik wakker met een ‘laagje’ op mn lippen welke ik er dan gedurende de dag weer afhaal. Soms lukt het me om er een dag of 2 niet aan te zitten, dan ontstaan er allemaal velletjes /korstjes. Ik heb al allerlei soorten crèmepjes en lippenbalsem gebruikt (o.a. Labello, blistex, vaseline) en als ik dat er op smeer heb ik iets minder de neiging er aan te zitten omdat m’n lippen dan tijdelijk zacht zijn. Maar het lost het niet op. Ik krijg continu de vraag of ik een koortslip heb of wat er aan de hand is met mn lippen. Het ziet er dus echt niet uit en het bloed bijna elke dag. Heeft iemand een oplossing of idee wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!
Groetjes Sanne
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 oktober 2019 om 21:28Als je er al zolang last van hebt, zul je toch ook wel een keer bij de huisarts zijn geweest. Wat zei die ervan?
ReagerenCatootje28 oktober 2019 om 07:06Ik zou natuurlijke lippenbalsems gebruiken. Geen aardolieproducten. Vraag in een vitaminezaak of natuurvoedingswinkel. Denk verder aan tekorten aan voedingsstoffen, zoals vitamine A en E en bepaalde vetzuren.
ReagerenSanne28 oktober 2019 om 19:24Bedankt voor de reacties,
Ik ben niet naar de huisarts geweest. Het is ook niet zozeer iets medisch waar de huisarts iets mee kan denk ik.
Het is geen tekort aan voedingsstoffen, als ik er van af zou blijven zouden m’n lippen gewoon normaal zijn. Maar dat lukt dus niet. Ik zal in elk geval nog een natuurlijke lippenbalsem proberen. Maar ben niet heel optimistisch, denk dat ik al 15 a 20 soorten spul erop heb gesmeerd.
ReagerenJohn (moderator)
28 oktober 2019 om 20:34Ik zou er dan toch maar eens mee naar de huisarts gaan. Die kan er dan wellicht dan toch een zalf voor voorschrijven
Reageren