- Anoniem20 augustus 2019 om 00:06
Hallo.
Ik wilde graag om uw mening vragen. Ik heb wel eens last van een koortslip maar ook last van acne. Vanochtend kwam er een flinke bult op onder mijn lip. Zoals op de foto te zien is, zit er ook echt ruimte tussen de bult en mijn lip. Daarom denk ik niet persé aan een koortslip en eerder aan een puist. Ik ben hem daarom ook gaan uitknijpen, en er kwam vocht uit zoals dat bij een puist ook gebeurt. Het drukkende gevoel is nu minder en de bult is minder groot.
Toch blijft bij mij de angst dat dit een koortslip is. Nou is dat op zichzelf niet zo erg maar ik heb na het uitknijpen mijn handen gewassen met zeep en alcohol handgel gebruikt. Echter heb ik niet mijn handen zodanig grondig gewassen dat ik ook onder mijn nagels ben geweest, nét waar er wel vocht vanuit de bult onder spoot (sorry voor het vieze verhaal). Vervolgens ben ik wel gaan plassen en ik maak mij dus zorgen over zelfbesmetting van herpes genitalis:
1. Is dit een koortslip of inderdaad een flinke puist?
2. Indien het toch een koortslip zou zijn, heb ik dan een grote kans op zelfbesmetting? Aangezien ik niet zeker weet of ik goed genoeg mijn handen heb gewassen..
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 augustus 2019 om 00:09Dat lijkt toch meer op een puistje
ReagerenAnoniem20 augustus 2019 om 00:10Wow! Zo snel al een reactie. Oké, daar ga ik stiekem zelf ook vanuit. Hopelijk is het morgenochtend al grotendeels weg, dan weet ik zeker dat het geen koortslip was.
Bedankt, ik laat het u weten.
ReagerenAnoniem20 augustus 2019 om 09:22Goedemorgen.
Dit is ie vanochtend. Denkt u nog steeds aan een puistje? Bij het aanraken doet het wel pijn maar dat heb ik met grote puisten altijd wel..
ReagerenAnoniem20 augustus 2019 om 09:25Ik ben erg bang aangezien ik mijn vriendin een kus heb gegeven..
ReagerenAnoniem20 augustus 2019 om 12:11Beste John.
Ik heb het puistje (denk ik) kunnen uitknijpen zojuist! Gaf mij enige rust aangezien hij gelijk een stuk kleiner is. Er kwam echt wit spul uit zoals normaal bij een puistje ook. Dat kan dan toch geen koortslip zijn?
ReagerenAnoniem20 augustus 2019 om 13:15Sorry voor de vele reacties. Hierbij een foto van zoals het er nu uit ziet. Ik maak mij erg veel zorgen zoals u wel merkt. Mijn moeder zei het volgende:
– Er zit ruimte tussen de plek en de lip, dus een koortslip zal het wel niet zijn
– Je kon het uitknijpen, dat lukt bij een koortslip niet of het gaat heel erg bloeden. Bij mij kwam er dus wit pus uit
– Het is gewoon een puist
ReagerenJohn (moderator)
20 augustus 2019 om 18:07Het lijkt nog steeds op een puistje
ReagerenAnoniem21 augustus 2019 om 10:19Sorry hoor John. Ik heb nog een foto gemaakt. Heb zelf het idee dat ik door al het knijpen het een beetje een wondje heb laten worden. De laatste 12 uur niet aan gezeten en het doet dan ook niet pijn. Ik heb geen blaasjes gezien en niet het idee dat er echt een korstje op zit. Heb een closeup gemaakt
ReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2019 om 16:01een puistje dus
Reageren