- Britta26 juni 2013 om 13:08
Het begon de eerste keer, maar toen slaapwandelde ik er ook bij. Ik was toen in Spanje en voelde me niet veilig daar door iets vervelends dat ik had meegemaakt. In mijn slaap begon ik te schreeuwen en ik was uiteindelijk uit mijn bed gestapt en als de balkondeur niet dicht zat, van het balkon afgelopen. Ik was heel hard aan het huilen. Ik had er verder niet bij gedroomd. De volgende ochtend werd ik gewoon wakker in mijn bed en kon ik me nog vaag herinneren wat er was gebeurt. Geen fijne ervaring.
Een maand ongeveer later werd ik huilend wakker van een nachtmerrie dat ik werd gestoken door een mes in mijn buik. Ik kon het voelen toen ik wakker werd.
Laats heb ik weer een droom gehad (over dat ik iets helemaal niet goed deed en dat iemand daar heel boos om werd) en werd ik weer huilend wakker.
Misschien zit er een verband tussen deze gebeurtenissen, maar ik zou toch wel graag willen weten wat het nou precies is en hoe ik ervan af kom.1 reactieReagerenJohn (moderator)
26 juni 2013 om 17:11Soms hebben mensen nare dromen of nachtmerries als gevolg van emotionele gebeurtenissen die je langere tijd bezighouden. Niet altijd kun je je nare dromen herinneren. Het verband tussen de gebeurtenissen is in ieder geval dat ze je bezig hebben gehouden. Probeer eens je gedachten te verzetten voordat je gaat slapen. Dat kan bijvoorbeeld door een luchtig en vrolijk boek te lezen. Je kunt ook proberen om als je in bed ligt dingen te visualiseren. Voorbeeld:
Reageren
Denk aan een plek waar je bent geweest waar je je prettig voelde en graag aan terug denkt. Sluit je ogen en probeer die plek voor je geest te halen.