- E14 januari 2019 om 23:09
Ik heb de huisarts verteld over de zorgen die ik maak om mijn moeder. Ze vertelde me dat zij als arts met de arts van mijn moeder om tafel kon en heb toen gezegd dat het zo erg niet is dus mee dat wilde ik niet!
Nu lees ik mijn verwijsbrief voor de psychotherapeut en wat staat erin. Mijn zorg om moeder met haar achternaam.
Toch mijn moeder gebeld, die was boos en teleurgesteld want ze heeft geen probleem en als haar huisarts contact zoekt werkt ze niet mee. Haar gezegd dat het wel mee zal vallen omdat dit gesprek bij de huisarts al in december heeft plaats gevonden.
Wat nu…. Heeft de dokter niet geluisterd naar mijn wens… Ik voel me nu nog beroerder omdat voor mijn gevoel de geheimhouding is geschonden.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 januari 2019 om 01:26Daar moet je je huisarts dan over aanspreken. Overigens is het wel zo dat geheimhouding niet altijd van toepassing bij ketenzorg. Maar dat geldt dan moet als je duidelijk hebt aangegeven dat de informatie niet gedeeld mag worden.
Reageren
De zorg die je om je moeder hebt, kan wel belangrijk zijn voor je psychotherapeutE15 januari 2019 om 11:43Ik ben er echt ziek van.
Had ik maar nooit wat gezegd is het enige wat door mijn hoofd gaat.
Reageren