- Anoniem8 maart 2016 om 18:33
Hallo,
Ik heb seks gehad met mijn vriend en hebben het gewoon veilig gedaan, er is niks fout gegaan zoals gescheurde condoom enzo. Omdat we allebei twijfelde omdat het de eerste keer was heb ik alsnog de MAP geslikt. Ik moest vandaag ongesteld worden maar ben het nog niet? Is het normaal dat de menstruatie uitblijft en hoelang dan?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 maart 2016 om 19:05Wanneer heb je de MAP geslikt?
De MAP kan er wel voor zorgen dat de cyclus wat in de war raakt. Daardoor kan de menstruatie later komen of zelfs een keer wegblijven. Gewoon rustig afwachten.
Reageren
Lees ook de bijsluiter ban de MAPAnoniem8 maart 2016 om 19:48Vorige week zondag seks gehad en hem die dinsdag erna MAP geslikt binnen 48 uur dus
ReagerenJohn (moderator)
8 maart 2016 om 21:28Dan kan het best zijn dat je menstruatie wat vertraagt is. Gewoon weer op tijd met de pil starten en rustig afwachten. Kan zijn dat je de komende dagen toch nog een doorbraakbloeding krijgt.
ReagerenAnoniem9 maart 2016 om 06:20Ik ben niet aan de pil ..
ReagerenAnoniem9 maart 2016 om 06:29Maar we hebben t veilig gedaan en MAP geslikt er kan toch niks zijn mis gegaan?…
ReagerenAnoniem9 maart 2016 om 07:01Hoi
Je hebt niet echt een reden om je druk te maken als het condoom vóór elke vorm van penetratie bij de man is ongedaan en hij niet gescheurd is (dit kun je checken door er een knoopje in te leggen aan de bovenkant en hem even rond te draaien).
De MAP was dus in principe niet nodig geweest, maar ik snap je angsten. Je gooit hiermee een atoombom op een mus, dus je hormoonhuishouding is even van het padje. Als je echt heel bang bent kun je de assistente van de dokter bellen, die wil je wel uitleggen hoe en wat. Ik raad je wel aan om bij de dokter over anticonceptie te praten, want je kan niet altijd de MAP gebruiken. Vraag naar de pil of de Nuvaring.🙂
ReagerenAnoniem9 maart 2016 om 08:04Bedankt voor het reageren! Denk dat ik maar gewoon moet wachten tot ik ongesteld word..
Reageren