Zoeken Vraag het forum

Niet ongesteld na MAP

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb seks gehad met mijn vriend en hebben het gewoon veilig gedaan, er is niks fout gegaan zoals gescheurde condoom enzo. Omdat we allebei twijfelde omdat het de eerste keer was heb ik alsnog de MAP geslikt. Ik moest vandaag ongesteld worden maar ben het nog niet? Is het normaal dat de menstruatie uitblijft en hoelang dan?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wanneer heb je de MAP geslikt?

De MAP kan er wel voor zorgen dat de cyclus wat in de war raakt. Daardoor kan de menstruatie later komen of zelfs een keer wegblijven. Gewoon rustig afwachten.
    Lees ook de bijsluiter ban de MAP

Reageren
    Anoniem

Vorige week zondag seks gehad en hem die dinsdag erna MAP geslikt binnen 48 uur dus

Reageren
    John (moderator)

Dan kan het best zijn dat je menstruatie wat vertraagt is. Gewoon weer op tijd met de pil starten en rustig afwachten. Kan zijn dat je de komende dagen toch nog een doorbraakbloeding krijgt.

Reageren
    Anoniem

Ik ben niet aan de pil ..

Reageren
    Anoniem

Maar we hebben t veilig gedaan en MAP geslikt er kan toch niks zijn mis gegaan?…

Reageren
    Anoniem

Hoi

Je hebt niet echt een reden om je druk te maken als het condoom vóór elke vorm van penetratie bij de man is ongedaan en hij niet gescheurd is (dit kun je checken door er een knoopje in te leggen aan de bovenkant en hem even rond te draaien).
    De MAP was dus in principe niet nodig geweest, maar ik snap je angsten. Je gooit hiermee een atoombom op een mus, dus je hormoonhuishouding is even van het padje. Als je echt heel bang bent kun je de assistente van de dokter bellen, die wil je wel uitleggen hoe en wat. Ik raad je wel aan om bij de dokter over anticonceptie te praten, want je kan niet altijd de MAP gebruiken. Vraag naar de pil of de Nuvaring.

🙂

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor het reageren! Denk dat ik maar gewoon moet wachten tot ik ongesteld word..

Reageren
Reageer op: Niet ongesteld na MAP
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.