Zoeken Vraag het forum

Extreem hevige pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

Even een vraagje misschien weten jullie meer. Zaterdag werd ik ongesteld en had de meest extreme krampen ooit gepaard gaande met zweetaanvallen. Ik verging gewoon van de pijn en ben meteen naar ziekenhuisapotheek gegaan om aleve feminax te halen. Dit gaf verlichting na een tijdje. De volgende dag had k weer hevige krampen kon amper lopen weer aleve ingenomen en hielp wel. Gekke is dat k nauwelijks bloedverlies heb wat k nooit eerder gehad had. Komt dit iemand bekend voor?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kunnen inderdaad menstruatieklachten zijn.
    Hoe oud ben je?
    Gebruik je de pil?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 22 jaar en gebruik de pil niet. Ik moet wel zeggen dat ik zo”n episode wel eerder gehad heb en was destijds naar de huisarts gegaan omdat ik lag te creperen van de pijn dacht ze aan een blindedarmontsteking en kreeg het advies om het in de gaten te houden. Nou zaterdag was het weer raak maar dan erger dan ooit (ik hield het niet meet uit van de pijn geen enkele positie gaf verlichting) en heel weinig bloedverlies. Normaal moet k om de 2-3 uur verwisselen maar dit keer leek het alsof ik alleen bloedde als ik naar toilet moest. Aleve nam wel de pijn weg. Kan het geen cyste, vleesboom of endometriose zijn? Die pijn was namelijk niet normaal en ook het bloedverlies vind ik verontrustend.

Reageren
    John (moderator)

Een cyste op de eierstok zou eventueel kunnen.
    Ga naar je huisarts en vraag om een verwijzing naar de gynaecoloog.

Reageren
    Anoniem

Maar is het dan dus zo dat een cyste alleen pijn geeft tijdens de menstruatie want ik had alleen last van de hevige pijn op de 1e en 2e dag van de cyclus. Er buiten niet. Mijn huisarts is sowieso meer van het afwachtend beleid dus zal me nie zo snel doorverwijzen.

Reageren
    John (moderator)

Als jij klachten blijft houden en de huisarts kan het niet oplossen, dan moet hij/zij je doorverwijzen. Ik zou dat zeker gaan vragen…Je moet je niet zomaar laten wegsturen. Jij hebt klachten en wilt er graag vanaf..

Een cyste kan voor klachten zorgen tijdens de menstruatie en bij eisprong..Maar er zal eerst moeten worden onderzocht of het een cyste is natuurlijk

Reageren
    Anoniem

bij krampen kan wat magnesium en dan een goed supplement, geen magnesiumoxide, helpen maar wel naar de dokter om dingen uit te sluiten.

Reageren
    Anoniem

Hoi!

Ik ben niet naar de dokter geweest ik dacht ik kijk hoe de volgende menstruatie verloopt. En dit keer had k zoals gewoonlijk veel bloedverlies en geen pijn. Een bezoekje naar de huisarts lijkt me nu overbodig of moet k toch gaan vanwege de vorige keer?

Reageren
    John (moderator)

Als het de volgende keer weer gebeurt, ga dan wel naar de dokter.

Reageren
Reageer op: Extreem hevige pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.