Zoeken Vraag het forum

Na 6 jaar anticonceptie pil is de menstruatie vervelend veranderd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ben op 16 jarige leeftijd begonnen met de anticonceptie pil omdat ik veel last van buikkrampen had. Dit was gelukkig snel verholpen door het slikken van de pil!

Ben nu 22 jaar en zie dat mijn menstruatie veranderen.
    Eerst werd ik keurig op vrijdag avond ongesteld, met de jaren is dit steeds iets later geworden.
    Op het moment word ik meestal op maandag middag/avond pas ongesteld.
    Heb altijd wel een gevoelige huid gehad (aanrakingen dat niet prettig voelt) maar op het moment is het wel meer geworden.
    Ook is het vaak veel bruin/dik/oud bloed.
    Ook heb ik het weekend ervoor (onder andere vandaag) een raar gevoelig/drukkend/dik gevoel in m’n buik.
    Laatste maanden niet seksueel actief geweest.
    Ook slik ik de pil altijd keurig op tijd, en in al die jaren misschien 3x doorgeslikt i.v.m. vakantie.
    De laatste jaren wel meer stress gehad (wat natuurlijk veel invloed op het lichaam heeft) dat er misschien iets mee te maken kan hebben?
    Ben 4 jaar geleden flauwgevallen en toen ik bij kwam had ik een gehoorbeschadiging (tinnitus), waar ik de laatste ander half jaar een wel een stuk beter (goed) mee om kan gaan.

Lijkt deze menstruatie normaal?
    Zou een andere (soort) pil dit patroon anders kunnen maken?
    Spiraal en Sterilisatie in ieder geval geen optie voor mij 😉

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Bloedingen kunnen tijdens pilgebruik best wel veranderen. Dat is op zich niet zo raar. Of een andere pil daar iets aan verandert is moeilijk te zeggen. De bruine afscheiding ontstaat waarschijnlijk omdat je bloeding is verschoven.

Je kunt natuurlijk naar je huisarts en even overleggen of het wisselen van pil zinvol kan zijn.

Reageren
Reageer op: Na 6 jaar anticonceptie pil is de menstruatie vervelend veranderd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.