Zoeken Vraag het forum

Menstruatie verandert, wel zelfde pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Janet

Dag allen,

Al ruim 12 jaar slik ik dezelfde pil: mycrogynon 30.
    Alle jaren heb ik nooit problemen ervaren: Ik slikte de pil soms meerdere strips door, stopte even en had geen krampen en normale bloeding. Nog nooit had ik een doorbraakbloeding of spotting ervaren.

In juni dit jaar had ik onverwachts na 1.5 strips een doorbraakbloeding, die ook gelijk weer stopte. Wel was ik er wat van geschrokken en alert en merkte ik dat ik nu steeds vaker spotting heb. Zo heb ik mijn vorige menstruatie na 1.5 strip last van spotting. Heel licht, maar het was er wel. Daarop ben ik gelijk een stopweek begonnen. Vandaag ben ik in de 2e week na mijn menstruatie en heb ik lichtroze afscheiding. Bij mijn vorige menstruatie merkte ik dat het wat langer dan normaal duurde voor de menstruatie op gang kwam en ook wat langer voor hij weer stopte na het weer beginnen met de nieuwe pil.

Ik heb kort geleden nog een zelftest bevolkingsonderzoek gedaan en daar kwam niks raars uit. Ik ben verder ook niet seksueel actief.
    Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb veel op internet gekeken, maar kan hier helaas niks op vinden. Het maakt me wel erg onzeker.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga met de klacht naar de huisarts wellicht heb je een zwaardere pil nodig

Reageren
    Janet

Dank je voor je snelle reactie. Kan dat zomaar ineens zonder verandering in levensstijl oid nodig zijn ?

Reageren
    John (moderator)

Het heeft met hormonen te maken, maar ja het kan

Reageren
    Janet

Hoi, ben ik weer.
    Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest. Die zag geen reden voor een uitstrijkje en wilde dat ik komende maanden elke maand stopweek inlast om te kijken of het verbetert.
    Daarbij heb ik mijn menstruatie bijgehouden. Ik heb nu voor de tweede maand achtereen een lichtroze bloeding van twee ochtenden precies op de datum van mijn ovulatie.
    Alleen met pil heb je geen ovulatie. Verder heb ik geen klachten.
    Moet ik terug naar de huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Ga terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de gynaecoloog

Reageren
Reageer op: Menstruatie verandert, wel zelfde pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.