Zoeken Vraag het forum

Tintelingen, warm + zweten, niet goed worden (+ mondklachten)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste allemaal,

Vanochtend ben ik ongesteld geworden en vandaag maakte ik iets mee, wat ik tot nu toe één keer eerder heb meegemaakt.
    Ik stond in de winkel en kreeg het opeens heel warm. Ik begon enorm te zweten, trok wit weg en werd heel misselijk. Net alsof het maagzuur al omhoog kwam, zonder dat dit het geval was. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik ben gaan zitten, waarna ik tintelingen kreeg in een groot deel van mijn lichaam. Vanaf het begin tot het einde heeft het zo’n driekwartier geduurd.
    De vorige keer dat ik dit heb meegemaakt was dit hetzelfde verhaal.

Hoe kan dit gebeuren en waarom/waardoor gebeurt dit?
    En kan ik hier iets tegen doen?
    Het is een erg eng gevoel.
    Wat misschien wel goed is om te benoemen, dat ik nog nooit ben flauwgevallen (20 jaar).

Een ander ding dat mij is opgevallen, is dat (bijna) elke keer voordat mijn menstruatie begint (en tijdens) ik last krijg van mijn mond, waaronder: ontstoken tandvlees en gevoelige plekken in wangen / op tong of gehemelte.
    Waardoor komt dit en is hier iets tegen te doen?

Alvast veel dank!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat je bloeddruk wat zakt door de menstruatie. Dan kan door de hormonen worden veroorzaakt. Ook het ontstoken tandvlees kan een gevolg zijn.
    Ga met de klachten naar je huisarts. Vraag om een bloedonderzoek

Reageren
Reageer op: Tintelingen, warm + zweten, niet goed worden (+ mondklachten)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.