- Anoniem7 mei 2014 om 09:21
Ik heb 3 mei om 2 uur snachts en 10 uur smorgends voor de eerste keer sex gehad met condoom. De volgende dag heb ik voor de zekerheid de condooms gechecked met water om te zien of er geen lek of scheur in zat. Gelukkig was dat er niet. Het probleem is nu dat we sex hebben gehad in de periode dat ik normaal ongesteld ben en dus zeer vruchtbaar. Omdat ik onzeker was heb ik 5 mei een MAP gaan halen maar sinds dan heb ik nog steed mijn regels niet gekregen en nu begin ik me echt zorgen te maken. Wat moet ik doen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 mei 2014 om 09:50[quote]in de periode dat ik normaal ongesteld ben en dus zeer vruchtbaar[/quote] In de periode dat je ongesteld bent, ben je NIET vruchtbaar. Ik vraag me af waar je deze wijsheid vandaan hebt.
Dat je menstruatie nu uitblijft kan door de MAP komen.
Misschien is het verstandig om voordat je weer een keer seks gaat hebben eerst even op internet te kijken hoe dat met die menstruatie en zwanger raken zit.
Hoe oud ben je?
ReagerenAnoniem7 mei 2014 om 11:11Ik bedoel net voor dat ik mijn menstruatie krijg.
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2014 om 11:20Ook dan is dat niet de vruchtbaarste periode.
De vruchtbaarste dagen liggen rondom de eisprong. Die vindt in de regel (afhankelijk van de cyclus) tussen de 11de en 16de dag van de cyclus. Als je cyclus 28 dagen duurt is de eisprong dus ongeveer 14 dagen daarvoor.
Ga toch maar eens op internet kijken hoe dat zit.
Reageren