- Anoniem30 oktober 2015 om 19:16
Ik en mijn vriend hebben onveilige seks gehad en heb 68 uur later de MAP genomen. We waren allebei wat onzeker of ik wel zwanger ging zijn want hij is niet in mij gekomen. Toen hij het voelde troste hij zich terug. Ik pakte natuurlijk wel de pil en deze week is mijn stopweek. Normaal moest ik gisteren men regels krijgen maar dat is niet gebeurd. Hoelang kan dat ongeveer nog duren en als ik ze volgende week nog niet heb moet ik dan een test doen?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2015 om 19:41Als je de pil gebruikt en dat goed doet zonder er een te vergeten had je de MAP niet nodig gehad. De pil is immers ervoor bedoeld dat je niet zwanger raakt.
Je menstruatie kan wel eens wat later komen. Ook stress kan dat veroorzaken. Daarnaast kan ook de MAP de cyclus verstoren.
Reageren
Gewoon even rustig afwachtenAnoniem30 oktober 2015 om 20:07Ik nam ze elke dag goed in en op dezelfde tijdstip. Maar ik heb de MAP genomen voor de zekerheid. Dus als ik men regels volgende week nog niet heb moet ik geen test gaan halen?
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2015 om 20:39Er is geen reden om een test te halen….maar als je je er geruster bij voelt…
Reageren
Gewoon even rustig afwachten maar wel weer op tijd met de pil startenAnoniem31 oktober 2015 om 03:41Dus maandag mag ik gerust weer de pil pakken?
ReagerenJohn (moderator)
31 oktober 2015 om 10:10Gewoon weer op tijd met de nieuwe strip starten….
Reageren