- Anoniem29 oktober 2015 om 19:13
Ik heb zaterdag 25 oktober onveilige seks gehad maar nam men pil elke dag goed in.
Hij is niet in mij gekomen want toen hij dat voelde trok hij zich terug.
Maar hij was zo onzeker omdat je van voorvocht ook zwanger kunt worden heb ik dinsdag 28 oktober de morning after pill genomen. Deze week is mijn stop week en normaal moest ik vandaag ongesteld worden. Ik maak me nu wet wat zorgen.Meer informatie aub
HELP5 reactiesReagerenAnoniem29 oktober 2015 om 19:20Waarom koop je een MAP als je de pil slikt? Je slikt toch juist de pil om te voorkomen dat je zwanger wordt?
Als je, zoals je zei, elke dag netjes je pil slikt, hoef je je echt nergens druk over te maken. Ook tijdens je stopweek ben je beschermd tegen zwangerschap. En dat je vandaag nog niet ongesteld bent, kan ook komen doordat je de MAP hebt ingenomen. Die wil je cyclus nog wel eens in de war schoppen.
ReagerenAnoniem29 oktober 2015 om 19:31Elke dag nam ik de pil om 8.45 savonds of vroeger soms. En ik nam de MAP omdat we niet zeker waren. Maar wanneer krijg ik men menstruatie dan ongeveer?
ReagerenAnoniem29 oktober 2015 om 19:51Heb je wel de bijsluiter van je pil eens een keer gelezen?
Het wordt niet voor niets aangeraden om hem te lezen. Dan had je je ook geen zorgen hoeven maken, want in de bijsluiter staat duidelijk dat als je hem goed slikt, dat je op elk moment van de maand beschermd tegen zwangerschap bent.Ik kan niet zeggen wanneer je ongeveer je menstruatie kan krijgen. De reden dat je nu nog niet ongesteld bent, komt door de MAP. Daar zit een hogere dosis hormonen in en daar kan je cyclus van in de war gaan. Lees de bijsluiter van de MAP. De MAP neem je juist als je NIET aan de pil bent en je zonder condoom hebt gevreeën of de condoom is gescheurd.
Je kan in ieder geval niet zwanger zijn, dus dat kun je uitsluiten.
In principe kan je wel zwanger worden van voorvocht, als je geen enkele vorm van anticonceptie gebruikt. (geen condoom, geen pil etc.)
ReagerenAnoniem29 oktober 2015 om 20:00Dankt wel iedereen ik ben al een heel stuk geruster 🙂
ReagerenAnoniem30 oktober 2015 om 06:13Dus als ik mijn regels deze week niet krijg of volgende week moet ik geen test kopen of best wel ?
Reageren