- Anoniem20 april 2014 om 13:33
Hey ik heb een vraag ,… mijn cyclus was helemaal in de war en toch heb ik onveilig seks gehad ik heb bewust mijn pil ni meer ingenomen omdat ik zwanger wou zijn,dus na de ses ben ik direct gestopt met de pil te pakken ,..nu ben ik ongesteld ,.. het is 3dage en half geleden ,..maar nu ben ik ongesteld :0 ben ik dan toch niet zwanger? Ik eet kleinere porties ma meer per dag,
Nu normaal zou ik direct gaan testen maar ja vandaag zondag ,morge feestdag ,..kan niet meer zolang wachten,.., :/
Dus pleasse help me! Alvast bedankt aan de vriendelijke mense diewille helpen1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 april 2014 om 15:55Als je zwanger wil raken zul je het toch iets anders aan moeten pakken. Met de pil stoppen na de seks heeft natuurlijk geen effect. Dat je menstrueert is dus omdat je met de pil bent gestopt.
Testen voor een zwangerschap kun je pas 2-3 weken NA de seks. Normaliter op de eerste dag van de te verwachten ongesteldheid. Eerder heeft totaal geen zin.
3 dagen na de seks kun je geen zwangerschapsverschijnselen hebben. Het sperma heeft al 2-3 dagen nodig om via de baarmoeder de eileider te bereiken waar de eicel bevrucht moet worden.
Het lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk haast onmogelijk dat je nu zwanger bent.
Reageren