Zoeken Vraag het forum

doorslikken pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik slik de pil nu al meer dan 1jaar door. (nog nooit een stopweek ingelast) Mijn arts zei dat dit prima kon, en ik heb dan ook een lichte pil (de lichtste die er is) dus geen bijwerkingen. Ik heb heel af en toe eens een doorbraakbloeding, die maar max. 3 dagen duurt omdat ik steeds Ibuprofen neem tijdens deze dagen,omdat de bloeding dan ook sneller voorbij is. De pil blijf ik dan gewoon doorslikken. Na deze 3 dagen kan ik er weer voor een hele lange tijd tegen zonder enige problemen. Vorige maand had ik opnieuw een kleine doorbraakbloeding, maar je kan het meer spotting noemen denk ik, want er was amper iets. Opnieuw minder dan 3dagen, en het was al voorbij. Ik ben ook de pil toen gewoon blijven doorslikken. Nu, nog maar 1 maand later, heb ik opnieuw een doorbraakbloeding (opnieuw ook weer heel klein). Maar ik heb dit nog nooit 2 maand achter elkaar gehad. Dus nu zit ik met twijfels, gewoon zoals ik altijd doe : de pil blijven doornemen (maar ik ben bang dat ik dan misschien volgende maand dit opnieuw heb) of 3 dagen de pil gewoon laten en na de bloeding opnieuw verder nemen. Het laatste leek me het beste, aangezien het nog maar van vorige maand geleden is. Maar ik ben erg bang dat mijn ‘ritme’ dan verstoord wordt, aangezien ik de pil nog nooit niet heb genomen. Het heeft me 2 maand geduurd vooraleer de pil goed werkte bij me (constant bloedingen) en nu ze eindelijk heel goed werkt met het doornemen, durf ik niet goed verandering brengen. En toch blijf ik met de twijfel zitten.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Tussentijdse bloedingen (spotting) kunnen op onregelmatige momenten optreden tijdens het doorslikken van de pil. Het doorslikken zou in principe geen problemen moeten opleveren.

Reageren
Reageer op: doorslikken pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.