Zoeken Vraag het forum

pil doorslikken e doorbraakbloeding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik slik mijn pil ongeveer een half jaar door en had vorige week een doorbraakbloeding(meer bruinverlies eigenlijk) , waardoor ik een stopweek heb ingelast (wel maar 4 dagen ipv 7) had toen wel een redelijk lichte menstruatie, maar dit is normaal volgens mijn dokter als je zolang doorslikt. Kreeg wel een redelijk sterke bloeding tijdens het vrijen, maar deze stopte ook onmiddellijk weer. Zit ook nog steeds met lichte buikkrampen en rugpijn, en mijn dokter heeft me dus extra hormonen voorgeschreven om het bloeden te stoppen, en zei dat ik met de gynaecoloog (momenteel op verlof) eens moest gaan overleggen voor een zwaardere pil.

Is er iemand die ook zo een ervaringen heeft met het doorslikken van de pil? Ik ben ze nooit vergeten, en ook niet overgegeven of diarree.. dus zwanger zijn kan ik niet.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is toch een vrij normaal verschijnsel tijdens het doorslikken van de pil.
    Een zwaardere pil zou het kunnen voorkomen. Zeker is dat echter niet. De huisarts had die natuurlijk ook elf kunnen voorschrijven tenzij je natuurlijk onder behandeling bent van de gynaecoloog.

Reageren
    Anoniem

Ik was ook eigenlijk van plan om naar de gynaecoloog te gaan, maar deze is met verlof tot de 15de, en zo lang wou ik er niet mee blijven zitten..
    Heb het nog eens aan de hand gehad dat ik bloedverlies had tijdens het vrijen (wel minder dan deze keer) en toen hebben deze extra hormonen wel geholpen. En uitstrijkje van +- 2 maanden geleden was alles in orde.

Ik raak gewoon snel in paniek bij zo een klachten, vandaar dat ik graag ook nog de mening van iemand anders hoor, met eventueel dezelfde ervaring of tips 🙂

Reageren
Reageer op: pil doorslikken e doorbraakbloeding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.