- F17 juli 2018 om 11:27
Hallo,
Ik heb jarenlang zonder klachten de pil geslikt. Bij het heropstarten na 3 maanden, Werd ik extreem vermoeid. De arts begreep het maar niet en in een klein jaartje heb ik 7 verschillende anticonceptiepillen uitgeprobeerd en 2 x gestopt. Ik kreeg steeds gekkere klachten( Nachtzweten, nachtmerries, extreem gespannen gevoel en pijnlijke spieren). naar de gyneaclooog geweest en volgens haar was me baarmoederslijmvlies niet in verhouding. Andere pil gekregen en het verzoek om niet meer te wisselen want alles was hormonaal verstoord door al het wisselen in een te korte tijd. Helder verhaal. Echter hielp deze pil niet bij menstruatie klachten( daarom slikte ik hem altijd). Advies was doorslikken.
Echter blijkt nu dat ik de pil niet extreem lang kan doorslikken ivm doorbraakbloedingen, waarbij ik extreem moe wordt, duizelig en buikkrampen. Mijn lichaam vraagt om ongesteld te worden. Ik ben dan genoodzaakt om weer te stoppen. Echter het aantal weken hiertussen is iedere keer verschillend. Het is namelijk zo dat mijn klachten die ik eerst heftig had duidelijk verbeteren bij langer doorslikken dus regelmaat, maar het iedere keer wordt afgebroken en weer opnieuw moet beginnen dus weer verergering van de klachten en wanneer dat is dat is dan de vraag. Positieve is dat ik geen menstrsutie pijn meer heb kennelijk werkt de pil nu beter.
mijn vraag:
als ik nu gewoon netjes iedere maand een stopweek inlas, went het hormonale stelsel dan daar op een gegeven moment weer aan? Of lukt dat niet meer. Net zoals ik het jaren heb gedaan. Dat er dan een duidelijke contuinitiet is en Er rust komt en er een duidelijke hormonale balans komt.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 juli 2018 om 13:43Je zou het moeten uitproberen…. daar is op voorhand niets over te zeggen.
ReagerenCatootje17 juli 2018 om 14:31Misschien je eens verdiepen in wat gebruik van de pil met je lichaam doet. Hij onderdrukt je eisprong, bevordert een toestand van oestrogeendominantie, werkt verhogend op het cortisol en verlagend op het serotonine en hij berooft je lichaam van diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder zink, magnesium, Q10, vitamine B en taurine. Op de kortere of langere termijn kan dit tot tal van klachten leiden. Een hormonale balans krijg je dus zeker niet met de pil.
Bij menstruatieklachten zijn er ook gezondere remedies, zoals aanpassing van je voedingspatroon – vooral suiker en zuivel vermijden -, gebruik van diverse vitaminen, mineralen en vetzuren, waaronder magnesium, zink, vitamine B en D, gammalinoleenzuur en omega 3. Ook zijn er bepaalde kruidenmiddelen die kunne helpen. Ook hebben veel vrouwen een tekort aan progesteron ofwel oestrogeendominantie, wat ook klachten kan geven. Daarover kan je het nodige vinden op internet.
Reageren