- Anoniem29 maart 2016 om 06:40
Ik heb hier eerder last van gehad en toen moest ik op een zwaardere pil.
Laatst heb ik echter 2 maanden mijn pil doorgeslikt omdat het die weken echt niet uit kwam. En toen was ik opeens een week ongesteld terwijl ik geen stopweek had. Ik heb in deze tijd echter wel gewoon seks gehad. Omdat ik er vanuit ging dat als ik hem gewoon nog slik, ik veilig ben. En ook omdat de dokter mij de vorige keer vertelde dat mijn pil gewoon niet sterk genoeg was om het bloed binnen te houden en dat dat niets te maken had met dat hij niet beschermde.
Mijn strip is met 4 dagen klaar, maar wordt ik dan die stopweek wel ongesteld? Ben ik wel veilg door die tussentijdse bloeding? Of moet ik weer op een zwaardere pil overgaan? En natuurlijk: is mijn lichaam nu niet in de war, dat ik nu altijd een bloeding heb terwijl ik geen stopweek heb?
Ik heb deze pil 2 maanden op proef gehad, en ik heb hem net vorige week voor 3 jaar meegekregen.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 maart 2016 om 09:27Het doorslikken van de pil is nooit een garantie dat je geen doorbraakbloeding zou kunnen krijgen. Het wil ook niet zeggen dat je nu altijd een tussentijdse bloeding krijgt.
Reageren
Aan de werking van de pil doet dat verder niets. Je bent gewoon beschermd.
Afhankelijk van wanneer de bloeding is geweest, zou het kunnen zijn dat de bloeding in de komende stopweek wel uitblijft. Maar dat is dan omdat je al een bloeding hebt gehad. Dat heeft dan ook niets met de werking van de pil te maken.